MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Nedbrud
Fra : Pedersen

Dato : 06-02-04 12:29

Hej gruppe

Kan i hjælpe mig igen med et problem.

Nogle gange når jeg sidder herved min Pc og laver forskellige ting, så dør
den lige pludselig.
Den starter så helt forfra igen, men den når ikke at starte Windows XP op
den går direkte ind i Bios.
Jeg må så slukke helt for den, hvorefter jeg kan starte op igen, dog skal
den ind og scanne harddisken, fordi der står at Windows blev lukket forkert
ned.

God weekend

Hilsen Tommy

Fra : Leony

Dato : 06-02-04 16:29

In news:40237a5e$0$27460$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Pedersen <norling@mail.tdcadsl.dk> typed:

> Nogle gange når jeg sidder herved min Pc og laver forskellige ting,
> så dør den lige pludselig.

Hvilke ting er det oftest (spil, internet osv).

> Den starter så helt forfra igen, men den når ikke at starte Windows
> XP op den går direkte ind i Bios.

Måske kan du forhindre genstarten ved at slå XP's "automatisk genstart
ved fejl" fra. Det gør du på følgende måde:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i Genstart automatisk.
Så skulle du, under normale omstændigheder, få en blå skærm med en
fejlmeddelse, som så kan bruges til videre problemløsning.

> Jeg må så slukke helt for den, hvorefter jeg kan starte op igen, dog
> skal den ind og scanne harddisken, fordi der står at Windows blev
> lukket forkert ned.

Siden den går i BIOS kunne det måske være et hardwareproblem.
Hvis du overclocker, så clock den ned.
Bliver din CPU for varm?
Måske defekt RAM eller defekt strømforsyning (hyppige hardwarefejl).
Hvis du har noget liggende eller du kan låne noget af en ven, så prøv at
bytte rundt og se om nedbrudene holder op.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 02:06

"Leony" skrev i en meddelelse:
> [...]
> Så skulle du, under normale omstændigheder, få en blå skærm med en
> fejlmeddelse, som så kan bruges til videre problemløsning.

Jeg har et indlæg her i gruppen under Ødelagt fil i Win XP og kom til at
tænke på at ovenstående måske ville kunne hjælpe mig, men kan det
overhovedet lade sig gøre at lave denne ændring når jeg ikke kan køre den
pågældende Win XP, men har adgang til alle filerne?

--
Hilsen
Mia Jarmark

Fra : Leony

Dato : 08-02-04 13:23

In news:40258b74$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
NN <miasnabelajarmarkpunktumdk> typed:

> [...]
> overhovedet lade sig gøre at lave denne ændring når jeg ikke kan køre
> den pågældende Win XP, men har adgang til alle filerne?

Jeg er ret sikker på at du ikke kan lave indstillingen uden at have
adgang til XP.