MS Windows
briani 27239
Hardware minimumskrav og Windows versioner~
Fra : //zigge

Dato : 06-02-04 09:24

Til min store overraskelse kunne min gamle 486'er med 8 Mb RAM starte
Windows ME op, da jeg havde købt en brugt harddisk på 2,1 Gb til den og den
bootede i fejlsikret Windows ME ved første test.
(hvilket kun kan være en opfordring til at sikre sig at man har formateret
en harddisk inden man sælger den brugt....)

Nå men nu var det så jeg gerne ville vide hvilken Windows der er den mest
optimale til min gamle IBM ThinkPad 701c, som pt. er udstyret med 32Mb RAM
en 486'er og 2,1 Gb harddisk?
Er det slet ikke Windows jeg skal køre på den? Eller vil en passende Linux
være bedre (mere effektiv)? Eller noget helt andet, Jeg har hørt at den også
kan køre OS/2 Warp...

Dyret skal kunne koble op imod mit netværk med trådløs forbindelse og kunne
dele filer med Windows XP og Windows CE.

Mvh
//zigge

Fra : Anders pedersen

Dato : 06-02-04 14:11

On Fri, 6 Feb 2004 09:24:27 +0100, //zigge wrote:

> [...]
> være bedre (mere effektiv)? Eller noget helt andet, Jeg har hørt at den også
Et gæt ville være win95 eller win98se

Hvis der er 8mb ram i er det nok for lidt til win98/98se
System krevene kan findes på ms hjemmeside og på google

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 06-02-04 16:13

//zigge skrev i en meddelelse...
> [...]
>
> Dyret skal kunne koble op imod mit netværk med trådløs forbindelse og
> kunne dele filer med Windows XP og Windows CE.

Uanset hvad du vælger af Windows-version så vil jeg anbefale at du bruger
url:http://www.litepc.com/ det er et dælens godt program, når det kommer til
gamle computere og windows som styresystem.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

OE-QuoteFix
Træt af Outlook Express's måde at citere på?
http://flash.to/oblivion

Fra : //zigge

Dato : 06-02-04 18:28

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:V9OUb.85737$jf4.5447910@news000.worldonline.dk...
> [...]
til
> gamle computere og windows som styresystem.

Tak Torben - tak.
Det er helt sikkert et system der skal afprøves i den gamle møghakker

Mvh
//zigge

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-02-04 10:07

In article <40234f07$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk says...

> Dyret skal kunne koble op imod mit netværk med trådløs forbindelse og kunne
> dele filer med Windows XP og Windows CE.

Teoretisk set kan du anvende både Win9x, OS/2 og Linux, men i praksis
har du alt for lidt RAM til de to sidstnævnte.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen