TDC-bredbånd og egen maillist
Fra : Andy Dufresne

Dato : 06-02-04 22:02

Hej,

Jeg vil gerne lave min egen mailliste. Jeg har TDC-bredbånd MEN... Der er jo
noget med, at jeg ikke kan sende vis deres SMTP server, da den ikke tillader
at der sendes mange mails ud. Så likker den bare, fordi den 'tror' det er en
virus... Nuvel... Jeg kan jo sætte min egen SMTP-server op, og så bruge
smtp.mail.dk som relay, MEN... virker det så, eller vil jeg stadik ikke
kunne sende så mange mails??

MVH
Andy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-02-04 09:59

In article <402400de$0$27381$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, adny-
dufresne@indbakke.dk says...

> virus... Nuvel... Jeg kan jo sætte min egen SMTP-server op, og så bruge
> smtp.mail.dk som relay, MEN... virker det så, eller vil jeg stadik ikke

Hvis du sætter din egen smtp-server op, så skal du ikke bruge noget
relay. Din smtp-server gør det hele for dig...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 07-02-04 10:23

Jesper G. Poulsen wrote:
> Hvis du sætter din egen smtp-server op, så skal du ikke bruge noget
> relay. Din smtp-server gør det hele for dig...

Forudsat man ikke har TDC Bredbånd med dynamiske IP-adresser. Der lukker
TDC for udgående trafik på port 25 til alt andet end smtp.mail.dk.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Andy Dufresne

Dato : 07-02-04 10:57

Undskyle... Glemte det... Jeg SKAL bruge smtp.mail.dk ... Har bredbånd og
dynamisk ip!

Fra : Tommy Larsen

Dato : 07-02-04 17:01

Andy Dufresne wrote:

> Undskyle... Glemte det... Jeg SKAL bruge smtp.mail.dk ... Har bredbånd og
> dynamisk ip!

Jamen, hvorfor får du så ikke bare én fast IP? Det koster ikke noget, og
du ved altid hvilken IP du har - dejlig detalje hvis man vil remote hjem
til sine computere :)

Mvh. Tommy Larsen

Fra : Andy Dufresne

Dato : 07-02-04 18:48

Det bruger jeg dyndns til .... Men nå.... Synes vi fjerner os lidt fra
spørgsmålet!

Fra : Tommy Larsen

Dato : 07-02-04 23:42

Andy Dufresne wrote:

> Det bruger jeg dyndns til .... Men nå.... Synes vi fjerner os lidt fra
> spørgsmålet!
Jamen, så har du jo selv lige svaret på dit spørgsmål - hvis du *skal*
bruge TDC's mailserver, så må du jo enten undvære at bulk-maile, eller
høre dem om hvad "smerte"-grænsen er, og dele dine abonnenter eller hvad
det er, op i de klumper....? Eller skifte til fast IP ;)

/Tommy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-02-04 16:59

In article <4024ae76$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
phn@dkscan.dkx says...

> Forudsat man ikke har TDC Bredbånd med dynamiske IP-adresser. Der lukker
> TDC for udgående trafik på port 25 til alt andet end smtp.mail.dk.

Nej, det gør de ikke.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 08-02-04 18:15

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <4024ae76$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> phn@dkscan.dkx says...

> Nej, det gør de ikke.

Det er ikke gennemført alle steder endnu, men det kommer indenfor kort tid.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-02-04 00:05