Hvad skal jeg bruge
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 06-02-04 20:29

Hej i gruppe,

Har lige købt et sæt Avaya RG1 (orinoco) accesspoint og Pcmcia kort til
399-kr. i Bilka (restsalg)

køre forresten rigtigt godt.

Nå men til spørgsmål

Jeg vil gerne "dele" med min genbo ca 30meter skråt overfor.

Har derfor prøvet med min bærbare og Pcmcia kortet samt en topcom USB
dongle.

Ingen af delene kan trække signalet ind.

Men hvad skal så have fat i (til modtagning). det skal være simpelt, billigt

Kan man købe noget til en rimelig penge der er bedre til at "suge" signal
ind

Kan man selv flikke noget sammen (hvis det findes)

Kan jeg ændre noget på gateway'en, der forbedre signal

kom med gode ideer

haug

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-02-04 15:36

Johnny Haugaard wrote:

> Har lige købt et sæt Avaya RG1 (orinoco) accesspoint og Pcmcia kort til
> 399-kr. i Bilka (restsalg)

Jeg har lige været i Bilka i Odense - og der holder de fast ved at de
koster 699 kr....

> Kan man købe noget til en rimelig penge der er bedre til at "suge" signal
> ind
>
> Kan man selv flikke noget sammen (hvis det findes)
>
> Kan jeg ændre noget på gateway'en, der forbedre signal

Søg på cantenna. I den sammenhæng vil du finde mange byg-selv
vejledninger i forskellige antennetyper. Den simpleste er at bygge en
reflektor bagved antennen.
Du kan også prøve at flytte gateway'en - f.eks hen til et vindue der
vender ud i den rigtige retning.

MVH
Mads

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 07-02-04 21:51

Hmm, ser fint ud når man leder på nettet med dette "cantenna"

vil det sige at jeg blot kan tage min USB "dongle" og putte ind i en dåse og
pege mod gateway'en, så skulle jeg kunnne "modtage" meget længere væk ?

haug