Deling af biblioteker med mange filer over~
Fra : Karsten Vinding

Dato : 06-02-04 16:19

Hej ng.

Jeg har søgt lidt efter svar på dette spørgsmål, uden at have fundet noget
om det.

Hvis jeg over mit lille hjemmenetværk (100Mbit), vil ind i et bibliotek på
en af de andre computere hvor der ligger mange hundrede filer (f.eks.
C:\windows\system eller lign.) tager det en evighed før fillisten bliver
opdateret i explorer eller for den sags skyld Total Commander.

Hvad skyldes dette. Det kan somme tider være ret generende at sidde og vente
på.

Jeg har eksperimeneteret lidt for sjov med en FTP server, og på denne kunne
man via en almindelig telefonmodem forbindelse opdatere den samme mængder
filer næsten øjeblikkeligt.

Jeg ved godt der er tale om vidt forskellige metoder, men hvorfor kan FTP
opdatere næsten øjeblikkeligt på et 56k telefonmodem, når det tager mere end
10 sekunder om det samme på en 100MBit forbindelse direkte på
hjemmenetværket?

Der må da kunne stilles på noget i windows, så biblioteker bliver vist
hurtigt selvom der skulle ligge mange (1000+) filer i dem.

Filoverførsler på netværket kører fint med tæt på 9Mbyte/s.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk