"Sært" trådløst problem. Hjælp!
Fra : Tommy

Dato : 06-02-04 09:24

Hej!

Jeg har følgende setup derhjemme:

2 x PC med 3com PCI Trådløst netkort med ekstern antenne.
1 x 3com trådløs router/gateway/firewall.

Kører med WPA 128bit kryptering egen valgt nøgle.

Begge pc'ere kører med Windows XP PRO og er fuldt opdaterede. Den ene
PC connecter fint og fornemt til netværket, når den startes op og der
er generelt ingen problemer. Den anden PC giver ikke andet end
problemer. Under opstart er det sjældent at den selv finder ud at
connecte til netværket. Der kan godt stå at den er forbundet og har
god forbindelse, men den er alligevel ikke "rigtigt" på i den forstand
at den ikke kommer igennem routeren og ud på internettet. Jeg har en
mistanke om at den har bøvl med at få en IP fra DHCP'en i routeren.
Men forbinder jeg den så manuelt så for den fint forbindelse til
nettet og den kan komme ud på det store vide internet.

Problem nr. 1 er derfor:
"Hvorfor connecter den ene PC ikke hurtigt og ganske automatisk til
det trådløse netværk ligesom den 1. pc"?
Jeg vil selvfølgelig hævde at de er sat helt ens op! :)

Der er så også et andet "lille" problem med PC nr. 2. Det problem er
at den holder "pause" i ca 1 til 2 sekunder med 20-30 sekunders
mellemrum. Ligesom om den går i en time-out et eller andet sted. Jeg
har checket opsætningen af hardware og ifølge windows fungerer alt som
det skal (selv om det føles som noget interrupt-konflikt". Jeg har
efterhånden prøvet mange ting så jeg er ikke helt sikker på det næste
her, men jeg mener at have konstateret, at den ikke holder "pause",
hvis jeg disabler den trådløse netværksforbindelse. Enabler jeg den
igen kommer pauserne tilbage. Jeg _har_ slået ad-hoc networking fra i
opsætningen af det trådløse net og sagt til windows at jeg kun vil
connecte til access-points så det burde ikke være fordi den står og
forsøger at forbinde direkte til den 1. pc el. lignende.

Problem nr. 2:
"Hvor kommer de pauser fra?"
Nogen der har en ide om hvad jeg kan prøve for at komme dem til livs?

Enhvert forslag modtages med glæde da jeg ikke længere har fantasi til
at prøve andet end klassikeren "Re-installer (reparer) windows" og det
vil jeg helst undgå. HVis jeg kan.

Pyh.. det blev en længere smøre. :)
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 06-02-04 11:41

Tommy <verndroidSLET@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Enhvert forslag modtages med glæde da jeg ikke længere har fantasi til
> at prøve andet end klassikeren "Re-installer (reparer) windows" og det

Vi er ikke ude i noget med strømstyring her:
Har du sørget for at strømstyring for netkort også er ens. ?

Steen

Fra : Tommy

Dato : 06-02-04 12:07

>Vi er ikke ude i noget med strømstyring her:
>Har du sørget for at strømstyring for netkort også er ens. ?

Strømstyring? Hmm.. ikke at det er noget jeg så vidt jeg ved kan
styre, men det skal da siges, at der for nyligt er skiftet
strømforsyning i den problem-hæftede pc. Skiftet fra en 230w'er, der
"sprang i luften" til en 250w'er.