cybercitys skillefilter
Fra : robert jensen

Dato : 06-02-04 09:01

får adsl fra cybercity den 13 i denne her måned.
Nu har jeg så modtaget pakken med router, og ser til min store skuffelse at
den zyxel router de leverer med, har en rj11 (telefonstik) stik i wan
porten.
Det betyder jo desværre at jeg ikke kan sætte mig egen router til som første
led, og at jeg derfor er nød til at natte alting videre igennem cybercitys
router, videre til min egen, hvis jeg stadigvæk vil have den på.
Syntes sku det er dumt at bruge strøm på bare at have en boks stående, der
faktisk ikke rigtigt laver noget.

Derfor, er spørgsmålet.
Er der nogle af jer der kender nogle steder hvor man kan :
1. købe et skillefilter med rj45 udgang.
2. en omformer (hvis dette er muligt)
3. andre løsninger ?

på forhånd tak.

/Robert

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 06-02-04 09:41

Nu kan det godt være det er mig der er lidt dum, men den router du vil
tilslutte er det en ADSL router ?, eller kan den vel ikke bruges da du ikke
får Ethernet ud igennem skillefilteren.
Det er grunden til at du har en RJ11 fra skillefilteret eller ville folk
bare koble ledningen fra skillefilteret direkte i deres ethernet kort.

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-02-04 09:46

On Fri, 6 Feb 2004 09:00:39 +0100, "robert jensen"
<fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote:

For det første: CyberCity bruger ikke skillefilter, når de
leverer selv. Det bruger heller ikke et separat ADSL-modem.

> Det betyder jo desværre at jeg ikke kan sætte mig egen router
> til som første led

Nej, hvis det er en Ethernet-til-Ethernet router, så kan du ikke;
det er rigtigt.

> Syntes sku det er dumt at bruge strøm på bare at have en boks
> stående, der faktisk ikke rigtigt laver noget.

Du kunne jo lade være med at sætte din egen router til.

-A

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 06-02-04 13:39

It seems Asbjorn Hojmark wrote:
> For det første: CyberCity bruger ikke skillefilter, når de
> leverer selv. Det bruger heller ikke et separat ADSL-modem.

Det gør vi faktisk i alle tilfælde hvor der ikke kan anskaffes råt Cu, så
det kan man sagtens blive udsat for.

--
Kasper Mejlgaard
Loud pipes saves lifes

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-02-04 15:23

On Fri, 6 Feb 2004 12:38:55 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard
<nntpspam1@in-addr.dk> wrote:

> Det gør vi faktisk i alle tilfælde hvor der ikke kan anskaffes
> råt Cu, så det kan man sagtens blive udsat for.

Mjo, men er det så ikke i praksis en TDC bitstream-løsning?

-A

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 06-02-04 16:54

It seems Asbjorn Hojmark wrote:
> Mjo, men er det så ikke i praksis en TDC bitstream-løsning?

Nope. Egen DSLAM for enden af kobberet, egne splitterrack og tilførelse af
det low-pass splittede signal til MDF'en hvor TDC så tager det ind i deres
Klasse 5.

Men udover det har du ret i at vi også benytter os af BSA, på små centralen
hvor det ikke pt. giver mening at ha' eget udstyr sat op.

--
Kasper Mejlgaard
Loud pipes saves lifes

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-02-04 19:51

On Fri, 6 Feb 2004 15:53:35 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard
<nntpspam1@in-addr.dk> wrote:

> [...]
>
>Men udover det har du ret i at vi også benytter os af BSA, på små centralen
>hvor det ikke pt. giver mening at ha' eget udstyr sat op.

Ordforklaring udbedes (mine gæt i parantes):
MDF (Main Distribution Frame, hovedfordeler - ?)
Klasse 5 (Accessnet, lokalnet - ?)
BSA (samarbejdsaftale af en slags - ?)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 09-02-04 16:11

It seems Jørn Andersen wrote:
> Ordforklaring udbedes (mine gæt i parantes):
> MDF (Main Distribution Frame, hovedfordeler - ?)

Main Distribution Frame - krydsfelt - skillepunkt mellem TDC og alternativ
leverandør.

> Klasse 5 (Accessnet, lokalnet - ?)

En klasse 5 telefon central.

> BSA (samarbejdsaftale af en slags - ?)

Bitstream access - wholesale adsl produkt fra TDC.

--
Kasper Mejlgaard
Loud pipes saves lifes

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-02-04 23:09

<nntpspam1@in-addr.dk> wrote:

> Nope. Egen DSLAM for enden af kobberet, egne splitterrack og tilførelse af
> det low-pass splittede signal til MDF'en hvor TDC så tager det ind i deres
> Klasse 5.

Nå, men tak for rettelsen så. Jeg har ikke set den løsningsmodel.

> Men udover det har du ret i at vi også benytter os af BSA, på små centralen
> hvor det ikke pt. giver mening at ha' eget udstyr sat op.

Det har jeg til gengæld set.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/