Skema med farver og pins på USB 2.0
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 07-02-04 03:36

Hej med jer.

Jeg vil meget gerne have komplet skema med farver og navne på hver ledning i
USB-kabel fra USB-front til kabinet hvor man kan se hvilken ledning skal
sættes på hvilken pin-ben på bundkortet.

Jeg har fundet et lille skema som I kan se længest nede i denne mail men det
gælder kun for pin 1, 2, 3 og 4. Men ingen skema over pin 5, 6, 7, 8 og 9.

Det er to rækker med 4 og 5 pins hver dvs. den ene række med 4 pins og den
anden række med 5 pins.

Jeg har et ThermalTake Xaser3-kabinet med USB-front ovenpå kabinettet hvor
der er kabler inden i kabinettet som skal tilsluttes på bundkortet. Men
USB-kablet fra USB-fronten har ikke et større stik med 4 huller på den ene
række og 5 huller på den anden række men kablet har 9 tynde farvede
ledninger med 9 stik på som jeg selv skal sætte hver stik på de 9 ben
USB-stik på bundkortet men jeg kan IKKE finde ud af det med kablet med de 9
små stik på med tekst-koder på som jeg IKKE kan finde i manualen hvilken
stik skal på hvilken pin-ben på bundkortet så manualen til bundkortet har
ingen nytte og er håbløs.

Kan I hjælpe mig med at finde sådan nogle komplette
skemaer/farveskemaer/tekstkodeskema på nettet som er tegnet og kan nemmere
forklare mig hvilken af de 9 små stik skal sættes på hvilken pin-stik af de
9 pin-ben på bundkortet.

Kan I give mig nogle links til sådan nogle skemaer som jeg søger efter??

Mit bundkort er en Asus P4PE GL/SATA/F/GD tror jeg nok.

Men manualen til bundkortet får mig IKKE til at forstå en eneste forklaring
og der er INGEN farveskema selvom der er sådan et farveskema men i sort og
hvid så det er til verdens ingen nytte.

Se længere nede i denne mail som jeg har fundet det lille skema på nettet
hos Hardwarebook.net under USB.

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Cable colors:
Pin Name Cable color Description
1 VBUS Red +5 VDC
2 D- White Data -
3 D+ Green Data +
4 GND Black Ground

Fra : 2Foxy

Dato : 07-02-04 08:19

> Cable colors:
> Pin Name Cable color Description
> 1 VBUS Red +5 VDC
> 2 D- White Data -
> 3 D+ Green Data +
> 4 GND Black Ground

Det giver sig selv... hae selv et thermaltake Xaser kabi.... og har haft
samme bundkort.

Ledningerne er delt op, sådan at der står 1 taller på alle dem der skal i
samme række og 2 på den anden række,

du skriver jo selv rækkefølgen for oven.

Hvis man starter fra højre på bundkortet skal der selvfølgelige være en +
til række f.eks 1 og derefter
skal der sættes Data - for række 1 ( hvis jeg ikke tager helt fejl, står der
højt og larmende DATA- 1 på kablerne )
og der står også GND 1... når du så har sat alle 8 ledninger i i de 2 rækker
har du en tilbage, så du skal sætte på sidste
ben... jeg kan ikke huske hvad der står på den...

men det gir altså sig selv... kan ikke forstå, du spørger om dette

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-02-04 17:30

"2Foxy @tele2adsl.dk>" <foxy<NOSPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
Dit stik ser nok sådan her ud, og så skal farverne sidde i den rækkefølge,
som du selv remser op.

x x x x
s g h r
x x x x x
s g h r

Sort-grøn-hvid-rød

Kurt

Fra : Jesper

Dato : 07-02-04 18:59

En mulighed var jo også at kigge i bogen til dit mobo. Har du den ikke kan
du finde den på ASUS's egen HP.

Jesper