Kristen Musik, hvor?
Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-02-04 18:57

Jeg så på TvDanmark tror jeg at det var at man kunne købe 4 CD'er med
lovsang. Men nu kan jeg ikke finde det på nettet, er der nogen der har en
ide om hvorhenne det var. Man kunne starte med at købe disse 4 cd'er men der
ville hele tiden komme flere.

Mvh
Simon

Fra : -V-

Dato : 03-02-04 19:03

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> har en ide om hvorhenne det var. Man kunne starte med at købe disse 4
> cd'er men der ville hele tiden komme flere.

http://www.timelife-europe.com/cgi-bin/tls.cgi?c=dk&

-V-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-02-04 19:06

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> http://www.timelife-europe.com/cgi-bin/tls.cgi?c=dk&

Tak for det utrligt hurtige svar, det var den rigtige side.

Mvh
Simon

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-02-04 19:15

Således skrev "Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> i
dk.kultur.musik Tue, 3 Feb 2004 18:57:07 +0100:

Time Life

<http://www.timelife-europe.com/cgi-bin/tls.cgi?c=dk&>

Knud
--
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us
as equals.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 03-02-04 20:38

Simon Nielsen wrote:

> Jeg så på TvDanmark tror jeg at det var at man kunne købe 4 CD'er
> med lovsang.

Er jeg i øvrigt den eneste, der *gyser* ved hele den salgstale?

   "Nu kan DU lovprise herren!"

Kommer sgu mest til at tænke på de tilsvarende TV-Shop-reklamer for
elektrochok-dimser og andet "fitness"-udstyr :-/

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-02-04 21:36

Således skrev Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.invalid> i
dk.kultur.musik Tue, 3 Feb 2004 19:38:28 +0000 (UTC):

>Er jeg i øvrigt den eneste, der *gyser* ved hele den salgstale?
>
>    "Nu kan DU lovprise herren!"

Det er så tydeligt at den er oversat direkte fra amerikansk. Jeg kan
sidde og snakke med på engelsk og det passer perfekt.

Knud
--
Could I interest you in a pet rock?

Fra : Karina Hjorth

Dato : 03-02-04 22:12

> Jeg så på TvDanmark tror jeg at det var at man kunne købe 4 CD'er med
> lovsang. Men nu kan jeg ikke finde det på nettet, er der nogen der har en

Hmmm... Nu er jeg ikke så meget inde i kristen musik og lovsang, men jeg
kender en amerikansk sanger/skuespiller, som selv har udgivet en cd med
kristne popsange. Du skulle tage at tjekke dem ud, for de er faktisk ikke så
ringe endda.

http://www.jimdavidson.net/LyricsPage.htm

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-02-04 23:38

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> kender en amerikansk sanger/skuespiller, som selv har udgivet en cd med
> kristne popsange. Du skulle tage at tjekke dem ud, for de er faktisk ikke

Kristen pop og rock interesserer mig ikke da jeg har en masse af det, men
jeg kunne godt tænke mig at forære min mormor en cd med stille lovsange som
hun kan høre når hun måske er lidt trist og alene.

Jeg vil ikke sige jeg *gyser* ved den reklame, men det er da til en
favorabel pris og jeg har før købt CD'er hos timelife og det var fin
behandling og ingen problemer da jeg skulle afmelde det igen.

Så det syntes jeg nu er fint nok. Men det er da TV-SHOP princip.

Mvh
Simon

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 04-02-04 22:33

> [...]
som
> hun kan høre når hun måske er lidt trist og alene.

Jeg synes det lyder lidt ondt. Ku' du ikke besøge hende i stedet for?

/Troels

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-02-04 23:49

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@[spamstopper]stofanet.dk> wrote in
message news:402164fe$0$17617$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> som
>
> Jeg synes det lyder lidt ondt. Ku' du ikke besøge hende i stedet for?

Vi besøger hende skam ret tit men når hun bliver deprimeret hvert 10. minut
så kan vi jo ikke ligge og køre frem og tilbage. Desuden er vi omme ved
hende flere gange om ugen for at sige hej, så nej ærligt talt så syntes jeg
ikke det er ondt

Mvh
Simon

Fra : Mads Breddam

Dato : 04-02-04 14:01

> Kristen musik.

Måske ikke lige mit stærkeste emne, men Poul Dissing og et par norske gutter
har udgivet en plade med fortolkninger af Grundtvig. Min eneste plade, med
noget man kunne kalde kristen musik, men den er værd at lytte til, synes
jeg.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Der findes ingen evige kendsgerninger, ligesom der ingen absolutte
sandheder findes." Friedrich Nietzsche, filosof.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-02-04 15:44

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> noget man kunne kalde kristen musik, men den er værd at lytte til, synes

Jo men det er jo altsammen salmer. Det jeg leder efter er lidt nyere kendt
lovsang, sådan hvor man står op og synger og er lidt med i det i stedet for
at sidde på en træbænk og mumle lidt med gummerne. Den slags lovsang er
nemlig sådan noget med Gospel og kor og sådanne ting, jeg bliver i gå godt
humør af den slags. Og det gør min mormor sikkert også.

Mvh
Simon

Fra : Mads Breddam

Dato : 04-02-04 19:04

> [...]
> nemlig sådan noget med Gospel og kor og sådanne ting, jeg bliver i gå godt
> humør af den slags. Og det gør min mormor sikkert også.

Ja, okay. Salmer på en noget anden måde godt nok. Vidste ikke at der var den
helt vildt store forskel på lovsang og salmer, men som sagt, ikke mit
område, - det var bare et forslag.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Some of the most wonderful people are the ones who don't fit into boxes."
Tori Amos, musiker.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-02-04 23:50

> [...]
den
> helt vildt store forskel på lovsang og salmer, men som sagt, ikke mit

Der er faktisk en kæmpe forskel men tak for budet

Mvh
Simon