Musiksites
Fra : Michael Hansen

Dato : 30-01-04 00:23

Hejsa i gruppen,

Den her er jeg sikker på mange kan byde ind på

Jeg efterlyser interessante musik sites. Jeg bruger primært allmusic.com og
synes faktisk det er temmelig godt. Men det kunne være udemærket at have
noget at supplere med, her tænker jeg på ratings, henvisninger til lignende
kunstnere osv.

Nogen der vil anbefale noget?

Og findes der noget a la imdb på filmsiden - men hvor brugerne rater og der
fx. er en alltime rangliste

vh
Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-04 18:53

Michael Hansen <nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:401995bd$0$27420$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg efterlyser interessante musik sites.
>
> Nogen der vil anbefale noget?
____________

Der er f.eks. den re-lancerede musikside "Dansktoppen subnet". Den har
fuldstændig skiftet karakter i sin udformning, men er dog stadig meget
information om den såkaldt populære del af dansk musik (Dansktopmusik).

I forbindelse med dansktopmusikkens større og større udbredelse /
popularitet har den forøvrigt fået stærk konkurrence fra en ligesindet side
som hedder "Nyt om dansktopmusik".

Begge sider er meget informative.

http://www.dansktoppensubnet.dk/photo_album.0.html4.0.html (den goe gamle
kendte)

http://dansktopmusik.1go.dk/ (den nye)

Hilsen Åge

Fra : Mikkel Eide Erisken

Dato : 01-02-04 11:29

On 2004-01-30 00:22:37 +0100, "Michael Hansen"
<nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> said:
> [...]
> synes faktisk det er temmelig godt. Men det kunne være udemærket at have
> noget at supplere med, her tænker jeg på ratings, henvisninger til

Jeg kigger selv ofte på popmatters.com og pitchforkmedia.com

> Og findes der noget a la imdb på filmsiden - men hvor brugerne rater og
der
> fx. er en alltime rangliste

Så vidt jeg ved gør der ikke. Discogs.com er lidt derhenad, men gør sig som
adressen antyder mest i diskografier (og så især elektronisk musik).

Mon ikke man skulle sætte sig ned og lave en "klon" af allmusic med 100%
bruger-suppleret data. Det må blive et projekt til en ferie en gang.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Mads

Dato : 03-02-04 21:07

"Michael Hansen" <nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunstnere osv.
>
> Nogen der vil anbefale noget?
>
> Og findes der noget a la imdb på filmsiden - men hvor brugerne rater og

Nu ved jeg ikke helt hvad det er du søger ? Men hvis du er til "Tråd" ala
80´erne, kan du kigge på www.rocknation.dk