Flabethed i Fona (lidt OT måske)
Fra : Michael-7500

Dato : 24-01-04 14:07

Skulle betale ved kassen i Fona, og ved siden af står en mor og hendes søn.
På disken ligger det, der meget vel kunne være indholdet af en slagtet
sparegris. (ca. 100 kr.) Drengen stod forventningsfuld med et videospil i
hånden, som han sikkert havde sparet op til længe. Ekspedienten kiggede på
mønterne, en blanding ef tiere, femmere, tokroner, enkroner og 50øre og
sagde noget i retning af:
"Nu har jeg jo altså ikke pligt til at tage de dér, men det er jo heldigt at
vi er så flinke i Fona. Engang kom der en ind med femmere og mindre, og ham
sagde jeg nej til". !!!

Hvad f...... er det for noget..? Ordet service ligger da ikke lige på
tungen.

Mvh
Michael (der ærger sig over, at han ikke sagde noget til den knold)

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 24-01-04 14:31

Michael-7500 wrote:

[snip]

> [...]
> men det er jo heldigt at vi er så flinke i Fona. Engang kom der en
> ind med femmere og mindre, og ham sagde jeg nej til". !!!

Ifølge møntlovens $4 stk. 3 har ingen pligt til i een betaling at
modtage mere end femogtyve mønter af hver enhed.

   <http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19880081730-REGL>

Ganske vist kender vi ikke den eksakte fordeling af sparegrisens
indhold, men det lave beløb taget i betragtning, kan der næppe have
været så mange mønter - og i givet fald; helt ærligt, vi taler om
sølle 100 kroner.

Uanset hvad, lyder det som om ekspedienten havde fået det forkerte
ben ud af sengen - står man ellers ikke altid og mangler småpenge?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Janus Høi

Dato : 25-01-04 23:27

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> indhold, men det lave beløb taget i betragtning, kan der næppe have
> været så mange mønter - og i givet fald; helt ærligt, vi taler om

Og hvorom alting er, når manden alligevel har tænkt sig at tage imod
mønterne, kan det være så ligegyldigt, om han SKAL eller IKKE SKAL.

Man er ikke flink nok, hvis man selv er nødt til at fortælle kunderne at man
er.
--
Janus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-04 13:02

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tungen.
>
> Mvh
> Michael (der ærger sig over, at han ikke sagde noget til den knold)

Tja, det kan da godt være, at Kr 100,- ikke betyder noget for ekspedienten,
men hvad betød de for drengen. Hvad ekspedienten åbenbart glemte, var at
det var drengen der var kunden ( går jeg da ud fra ) moderen fulgte ham bare
derhen.
Så ekspedientens opførsel var helt OK, hvis det altså drejer sig om, at
sørge for at kunderne aldrig kommer tilbage, så jeg håber da virkeligt, at
drengen forstod, hvad der blev sagt. I hans øjne, er mønterne penge, og jeg
har mange af dem, altså har jeg mange penge , det kan godt være, at det
lyder barnligt, men det var jo også et barn.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jakenold Schwarzeneg~

Dato : 26-01-04 20:39

Magen til kraftidiot skal man da lede længe efter! Det er den slags der
giver en korrupt ungdom (måske lidt overdrevet...).

Jake