Bob Dylan-You Belong To Me
Fra : I8NY

Dato : 24-01-04 01:40

Hej!

En kammerat og jeg har mange gange siddet og spillet
en sang med Bob Dylan,som vi kun har hørt en gang i radioen for længe siden,
nemlig You Belong To Me.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken
Bob Dylan udgivelse denne sang hører til,
så hvis der sidder en Bob Dylan ekspert derude,
så skriv lige her.

Jeg kunne også godt tænke mig en anbefaling af et af Bob Dylans tidligere
værker,for at finde ud af hvad det
var ved Bob Dylan som inspirerede så mange.
Plus hvis I kunne give et foreslag til en nyere Bob Dylan
udgivelse,så er jeg interesseret,for at høre hvad han har udviklet sig til.
Jeg har hørt meget få Dylan numre.Omtalte You Belong To Me,All Along The
Watchtower med Jimi-drengen,
og Lay Lady Lay med Ministry,og så selvfølgelig
Blowing In The Wind,i glimt med manden selv.
Det jeg har hørt kan jeg lide.På forhånd tak.:)

Mvh I8NY
"So,what state is Wales in?"G.Bush vegetable of the USA

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 24-01-04 02:07

I8NY wrote:
> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken
> Bob Dylan udgivelse denne sang hører til,
> så hvis der sidder en Bob Dylan ekspert derude,

You Belong To Me er fra albummet Bringing It All Home udgivet i 1965

Mine egne favoriter er:
Blood On The Tracks 1975
Desire 1976
Hard Rain 1976
At Budokan 1979.....aldeles uundværlig
Love And Theft 2001

I øvrigt er en komplet diskografi listet her:
http://bobdylan.com/albums/
--
Volds
aequam servare mentem

Fra : I8NY

Dato : 24-01-04 17:50

"Karsten Enevoldsen" <volds@mailREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> At Budokan 1979.....aldeles uundværlig
> Love And Theft 2001
>
> I øvrigt er en komplet diskografi listet her:

1000 tak skal du have.
Brugte hele natten til at lytte til uddrag fra de forskellige
udgivelser,og ved nu lidt mere om hvor jeg skal starte.
Og til Thomas:
Jeg fandt ud af at nummeret rent faktisk hedder
She Belongs To Me,selv om han synger you belong
to me.
Er i tvivl men det er måske ikke den samme sang vi tænker på...?
Nå anyway,jeg skal ud og have fat i en bob dylan plade.
Tak for hjælpen.:)

Mvh I8NY

Fra : Thomas

Dato : 25-01-04 17:35

"I8NY" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er i tvivl men det er måske ikke den samme sang vi tænker på...?
> Nå anyway,jeg skal ud og have fat i en bob dylan plade.

Nu har jeg fået hørt Bob Dylans udgave af sangen. Og det ER akkurat
den samme sang Jason Wade synger... (Dog med nogen meget små
ændringer i teksten hist og her) Men hans stemme er til gengæld mere
tålelig at lytte til, end Bod Dylans Så prøv check den!

Mvh. Thomas

Fra : I8NY

Dato : 25-01-04 18:26

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ændringer i teksten hist og her) Men hans stemme er til gengæld mere
> tålelig at lytte til, end Bod Dylans Så prøv check den!

Jeg syntes Bob Dylan's stemme er genial og fyldt med nerve,men det er jo
smag og behag.
Jeg syntes det er utroligt at han blot med sang og guitar
kan lave noget så stærkt.
Jeg får kuldegysninger af den,men jeg vil da helt sikkert
teste Jason Wades version.:)
Take care.

Mvh I8NY

Fra : Thomas

Dato : 24-01-04 09:27

> [...]
>
> En kammerat og jeg har mange gange siddet og spillet
> en sang med Bob Dylan,som vi kun har hørt en gang i radioen for længe

Jeg havde faktisk igen anelse om det var en Bob Dylan sang... Jeg har hørt
den
masser af gange, med en fyr der hedder Jason Wade (Forsanger+guitarist i
Lifehouse) Den er vist på soundtracket til Shrek filmen... Men nu vil jeg
da
lige checke Bob Dylans udgave... Så kan du jo lige checke den anden

Mvh. Thomas