Johnny Cash hits?
Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 20-01-04 23:48

Hej gruppe.

Hvilke sange med Johnny Cash - vil I anbefale som hans bedste hits?

Kender ikke så mange med ham, men dem jeg har hørt har været gode: A Boy
Named Sue, Hurt, Ghost Rider, Rawhide og Man In Black.

Håber på lidt hjælp - han har trodsalt lavet et hav af numre.

På forhånd tak

/Mikkel

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 21-01-04 00:14

Mikkel Paulsen wrote:
> Hej gruppe.
>
> Hvilke sange med Johnny Cash - vil I anbefale som hans bedste hits?

San Quentin rejser stadig de små hår...omend det nu kun er i ørerne og i
næsen at hårpragten er intakt.
Ring of Fire og I walk the Line er også udødelige.
--
Volds
aequam servare mentem

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-01-04 00:40

Karsten Enevoldsen skrev :

> San Quentin rejser stadig de små hår...omend det nu kun er i ørerne og i
> næsen at hårpragten er intakt.

Det er sjovt som den er et hit i Danmark - den er kun med på ganske få
Greatest Hits plader, og var ikke noget stort hit Over there.

> Ring of Fire og I walk the Line er også udødelige.

I walk the line er blandt mine Cash favoritter, der også omfatter A boy
named Sue (findes kun i live udgave) og Folsom prison Blues.
Men jeg er ikke nogen stor Cash fan.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 21-01-04 00:45

Michael Lund Sørensen wrote:

> Det er sjovt som den er et hit i Danmark - den er kun med på ganske få
> Greatest Hits plader, og var ikke noget stort hit Over there.

San Quentin var måske hans første hit i Danmark..?
--
Volds
aequam servare mentem

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-01-04 01:30

Karsten Enevoldsen skrev :

> San Quentin var måske hans første hit i Danmark..?

Jeg plejer at kalde den slags hit "Et Mylle Hit" - uden jeg dog kan huske om
det var mylius der spillede den meget, men nogen gange der en radio vært der
falder for et hit og spiller det meget.. Jørgen Mylius var en sådan vært.
Og tit var det gode numre, så det er ikke for at kritisere.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-04 07:51

Michael Lund Sørensen wrote:

> Jeg plejer at kalde den slags hit "Et Mylle Hit" - uden jeg dog kan huske om
> det var mylius der spillede den meget

Jeg tror, det var et tv-hit. Jeg kan huske, at koncerten fra San Quentin
blev sendt i tv.

Mht. A Boy Named Sue, så er den skrevet af suveræne Shell Silverstein,
der også skrev til Bobby Bare (også en country-stjerne) og ikke mindst
Dr. Hook. Mange af hans tekster er blevet oversat og brugt af danske
sangere, især Poul Dissing og Eddie Skoller, der begge brugte Shels
numre i starten af deres karrierer. Der blev sågar lavet en revyagtig
dansk tv-udsendelse baseret på Shel Silversteins musik og tekster. Den
hed vist Sorte tæer, og her deltog blandt andre Claus Ryskær og Eddie
Skoller.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 22-01-04 18:09

"Mikkel Paulsen" <homie@adslhome.dk> wrote in message news:<400db013$0$95077$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Named Sue, Hurt, Ghost Rider, Rawhide og Man In Black.
>
> Håber på lidt hjælp - han har trodsalt lavet et hav af numre.

Udover de nævnte kan jeg anbefale Delia's Gone, I Got Stripes, The
Night They Drove Old Dixie Down, og Why Me Lord.

Og du har jo nok hørt den, men Bonanza er en klassiker :)

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-04 11:30

"Mikkel Paulsen" <homie@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Named Sue, Hurt, Ghost Rider, Rawhide og Man In Black.
>
> Håber på lidt hjælp - han har trodsalt lavet et hav af numre.

Hej Mikkel

Ja sådanne numre som, One piece at a time, Orange blossom speciel, Wreck of
the old 97, You're the nearest thing to heaven, Darlin' companion, Jackson,
A thing called love. Foruden dem som allerede er nævnt, men det er svært at
vælge, for der er saftsusemig mange. At San Quentin er så populær
herhjemme, skyldes vel, at den var hans store gennembrud herhjemme. Men den
er da også bare god.

M.V.H.....Benny..