Dream Theater tirsdag
Fra : Dag Stinus

Dato : 19-01-04 20:16

Der er udsigt til en dejlig lang koncert i K.B. Hallen.

Iflg. sætlisterne fra Manchester og London er spilletiden i omegnen af 3
timer ekskl. en lille pause mellem 1. sæt (Train of Thought) og 2. sæt
(blandet guf fra bagkataloget).

Kan næsten ikke vente til tirsdag kl. 19.30....

Venlig hilsen
Dag

Fra : Lina Lind Christense~

Dato : 19-01-04 21:01

> Der er udsigt til en dejlig lang koncert i K.B. Hallen.

Jeg ved godt, jeg er langsom, men jeg har aldrig rigtig fundet ud af,
hvilken slags musik Dream Theater laver? Jeg hørte nemlig først om dem her
for nyligt, selvom jeg aldrig har hørt deres musik.

--
Lina Lind Christensen

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 19-01-04 22:43

On Mon, 19 Jan 2004 21:00:31 +0100, "Lina Lind Christensen"
<lina@NoSpamkornkids.com> wrote:

>Jeg ved godt, jeg er langsom, men jeg har aldrig rigtig fundet ud af,
>hvilken slags musik Dream Theater laver? Jeg hørte nemlig først om dem her
>for nyligt, selvom jeg aldrig har hørt deres musik.

Dream Theater er heavy med masser af melodi og atmosfære...........

De "bor" på http://www.dreamtheater.net/ , og du bør så afgjort stifte bekendt
skab med dem, hvis du vil ha´noget musik der ligger et godt stykke over
gennemsnittet.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Lina Lind Christense~

Dato : 19-01-04 22:53

> [...]
bekendt
> skab med dem, hvis du vil ha´noget musik der ligger et godt stykke over

Ej, nu bliver jeg helt ærgelig. Jeg er sikker på, jeg vil kunne lide deres
musik - det lyder til at være den slags musik, jeg er til. Ærgeligt at jeg
så ikke vil kunne nå at komme til deres koncert :x

Tak for svaret og linket :)

--
Lina Lind Christensen

Fra : Pr0gm4n

Dato : 20-01-04 00:32

On Mon, 19 Jan 2004 22:42:30 +0100, Metal Coven.dk <no@way.net> wrote:

>Dream Theater er heavy med masser af melodi og atmosfære...........

Dream Theater er progressiv metal - som regel kaldet prog-metal. Man
skal vare sig for at kalde DT for Heavy, mange heavy fans vil ikke
kunne lide DT.

Progressiv musik er, kort fortalt, kendetegnet ved lange meget
komplekse numre, ofte udbredt brug af keyboard og også ofte ved at
vokalen (også den mandlige) er meget lys.

Når der er tale om prog-metal er der så yderligere skruet op for
guitaren og trommerne - HERLIGT.

Denne kompleksitet gør at musikken som regel er meget svært
tilgængeligt og kræver mange gennemlytninger, førend man begejstres
for alvor. Jeg er MEGET stor fan af DT, og skal selvfølgelig til
koncert i morgen, men jeg skulle lytte mange gange til deres seneste
CD førend, den 'sad i skabet'.

Ang. koncerten, så udmærker DT sig desuden ved at spille en ny
set-liste HVER aften se alt.musik.dreamtheater.

Vel mødt i KB-hallen alle DT fans og husk der er after-party på TEX.

/pr0gm4n

Fra : Dag Stinus

Dato : 21-01-04 00:40

"Dag Stinus" <dag@REMOVEstinus.dk> wrote in message
> [...]
> (blandet guf fra bagkataloget).
>
> Kan næsten ikke vente til tirsdag kl. 19.30....

Er lige kommet hjem efter 3 timer og 15 minutters fantastisk musik - og
undtagelsesvis god lyd i K.B. Hallen (med de rigtige lydfolk kan det
åbenbart godt lade sig gøre).

6 stjerner af 6 mulige!!

Hilsen
Dag

Fra : -V-

Dato : 21-01-04 02:11

Dag Stinus wrote:
> Er lige kommet hjem efter 3 timer og 15 minutters fantastisk musik -
> og undtagelsesvis god lyd i K.B. Hallen (med de rigtige lydfolk kan
> det åbenbart godt lade sig gøre).
>
> 6 stjerner af 6 mulige!!

Jeg er ikke enig.

Lyden var ganske rigtigt bedre end frygtet, men langt fra optimal.

Den nye plades lyd havde det svært i det lidt tunge og mudrede lydbillede,
som der altid er i hallen.
Til gengæld havde de føling med tingene, så da der i første sæt var
overstyring i nogle minutter skurede de ned, så det blev tåleligt igen.

James var da helt helt helt væk i et enkelt nummer, og jeg mistænker
manglende monitorlyd for fadæsen, for på et tidspunkt var han 3/4 tone under
melodistemmen, og det lød ikke så rart.

Al ære værd, at de spiller så lang tid, men jeg savnede lidt noget jeg klart
husker fra koncerten ifm Scenes...-pladen, nemlig et cover eller to, og lidt
skæve vinkler på deres egne sange.
Det var rimeligt strikt og som på pladerne i dag.

Jeg synes at slutningen af første sæt hang lidt, men andet sæt tog så
sandelig revanche.

Forbilledligt, at de spiller så lang tid. Har aldrig før været ude for en
indlagt pause til en rockkoncert?!
Den længste koncert jeg endnu har været til var Ozzy i selvsamme hal i '89
(sic), og det var svjh en hel, halv time kortere.

Dette bliver sikkert ikke min sidste post om emnet, men nu må jeg sove
lidt....

-V-