Metallica-spørgsmål fra newbie
Fra : Krumme

Dato : 18-01-04 00:59

Jeg har i dk.test haft held med at vedhæfte en lille fil, selv om der ikke
er tale om nogen binær nyhedsgruppe.

Nu prøver jeg det samme her.

Det er en lille midi-fil med noget metallica frit efter hukommelsen.

Det riff der bliver spillet er fra et meget kendt metallica nummer, men
hvilket?

mvh:
Krumme

begin 666 Metallica.mid
M351H9 ````8``0`"`\!-5')K````.0#_?PT%#QPR,# S+C R+C T`/]_" 4/
M$@``?W\``/]9`@```/\#!U1R86-K(# `_U$#!;C8`/\O`$U4<FL```#,`/]_
M!04/"4!(`/]_#P4/!D=E;F5R86P@34E$20# &0#_`P=4<F%C:R Q`/\@`0``
MD"A AT" * ``D"] AT" +P``D#9 AT" -@``D#= AT" -P``D#! AT" , ``
MD#= AT" -P``D#9 AT" -@``D#= AT" -P``D#) AT" ,@``D#= AT" -P``
MD#E AT" .0``D#= AT" -P``D#! AT" , ``D#= AT" -P``D"] AT" +P``
5D#9 AT" -@``D"A G@" * ``_R\`
`
end

Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-01-04 03:05

Krumme wrote:
> [...]
>
> Det er en lille midi-fil med noget metallica frit efter hukommelsen.
>
> Det riff der bliver spillet er fra et meget kendt metallica nummer,

Det må være fra nummeret One fra ...And Justice For All. Et sted i
forspillet.

Søren (og Lars)

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 18-01-04 11:10

Søren Nielsen wrote:
> [...]

Det er vist ikke velset i en text-only gruppe. Bare lige til orientering

> Det må være fra nummeret One fra ...And Justice For All. Et sted i
> forspillet.

Nej, det er Welcome Home (Sanitarium) fra det fremragende album Master Of
Puppets. Midi'en spiller vist ikke helt rigtig, men det er da til at kende.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Krumme

Dato : 18-01-04 12:08

Det var Sanitarium ( Welcome Home ) jeg tænkte på. Jeg kan godt høre at min
midi ikke er en tro kopi af det Metallica spiller.

Tak for hjælpen!

mvh:
Krumme

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 18-01-04 17:13

Krumme wrote:
> Det var Sanitarium ( Welcome Home ) jeg tænkte på. Jeg kan godt høre
> at min midi ikke er en tro kopi af det Metallica spiller.

Sjovt nok hedder sangen altså "Welcome Home (Sanitarium)" som jeg også skrev
i første post, meeen vi forstår nok hinanden alligevel

Fra : Jacob

Dato : 19-01-04 15:16

On Sun, 18 Jan 2004 00:59:16 +0100, Krumme wrote:

> [...]
>
> Det er en lille midi-fil med noget metallica frit efter hukommelsen.
>
> Det riff der bliver spillet er fra et meget kendt metallica nummer, men

Hvis i hører rigtigt godt efter så lyder slutningen faktisk mere hen af
"harvester of sorrow" (fra "...and justice for all"). Jeg ved ikke om det
er den ene eller den anden der spilles, men ingen af delene er rigtigt i
hvert fald. For dem der spiller guitar er tabs til numrene sådan her:

Harvester of sorrow
E-------------------------------------------------------------------
B-------------------------------------------------------------------
G---------------------0---------------------------------------------
D---------3---2-----------3---2-----------3---0-------0------0------
A-----2-------------2-----------------2-------------0---------------
E-0--------------(0)--------------0---------------3-------1---------

Læg i øvrigt mærke til de første fire toner. Minder det om noget?

Welcome home (sanitarium)
E-------------------------------------------------------------------
B-------------------------------------------------------------------
G-------0-------0-------0-------------------------------------------
D-----4-------5-------7-------0-----0---0---------------------------
A---2-------3-------5-------4-----2---------------------------------
E-0-------0-------0------/5----\3----/5-----------------------------

-Jacob

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 19-01-04 22:36

Jacob wrote:

> [...]
> om det er den ene eller den anden der spilles, men ingen af delene er
> rigtigt i hvert fald. For dem der spiller guitar er tabs til numrene

Tja, du har måske ret. Der mangler ligesom et anslag på hver af de to sidste
nedgange. Tempoet og flowet mindede mig straks om Sanitarium, men hvis det
blev spillet lidt mere stacato (hedder det det?) og lidt hurtigere, ku' det
måske godt være Harvester. Jeg er lige ved at gi' dig medhold.