Told, hvad skal jeg regne med?
Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 06:24

Har just bestilt en længe savnet skive i USA via Amazon.com for 34,75 $ (203
kr), og jeg ved at envidere skal betales Told når den kommer dumpende om en
4 - 8 uger. Spørgsmålet er bare hvor meget? Er der faste takster for den
slags eller hvordan ligger det med det?

Mvh. Finn

Fra : Anders

Dato : 16-01-04 08:27

"Finn Holbek" <fholbek"nospam"tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> om en 4 - 8 uger. Spørgsmålet er bare hvor meget? Er der faste takster for
> den slags eller hvordan ligger det med det?

Hej Finn,

jeg har lige givet 96 kroner for en dvd også fra Amazon.com til 19$ + fragt.
Jeg har også tidligere givet 150 kroner i told for en video-cd til 15$ +
fragt.

Mvh

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 09:00

Anders wrote:

> [...]
>
> jeg har lige givet 96 kroner for en dvd også fra Amazon.com til 19$ +
> fragt. Jeg har også tidligere givet 150 kroner i told for en video-cd

Tak skal du have
Svarer nogenlunde til hvad jeg havde forventet..., hvad man dog ikke går med
til for at få fat på det der står øverst på ønskelisten ;-(

Hav en god dag
Finn

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-01-04 11:16

In an article of 16 Jan 2000 Finn Holbek wrote:

> [...]
> 4 - 8 uger. Spørgsmålet er bare hvor meget? Er der faste takster for den

Tolden er så vidt jeg husker på 3,8 % for CD'ere og beregnes baseret på
varens pris plus porto. Det vil med andre ord sige, at det kun er de
$34,75, du anførte ovenfor, hvis dette var inklusive porto.

Dette nye beløb (pris + porto + told) skal herefter pålægges almindelig
dansk moms på 25 % beregnet baseret på (pris + porto + told).

Endelig lægger Post Danmark et fortoldningsgebyr på 55 kr. til.

Altså:

Samlet pris = (pris + porto) * 1.038 * 1,25 + 55,00

hvor 'pris' og 'porto' først skal omregnes til gode danske kroner.

Forbehold for, at jeg husker de 3,8 % forkert, men det er i hvert fald i
den størrelsesorden.
--
Uffe Holst

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 13:29

Uffe Holst wrote:

> [...]
>
> hvor 'pris' og 'porto' først skal omregnes til gode danske kroner.
>
> Forbehold for, at jeg husker de 3,8 % forkert, men det er i hvert

Tak for forklaringen

Mvh. Finn

Fra : Pr0gm4n

Dato : 16-01-04 12:53

On Fri, 16 Jan 2004 06:24:25 +0100, "Finn Holbek"
> [...]

>4 - 8 uger. Spørgsmålet er bare hvor meget? Er der faste takster for den

Sender Amazon ikke varer til DK fra UK? Hvis de gør det er det
indenfor EU og der er ingen told og skat.

pr0gm4n

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 13:28

Pr0gm4n wrote:

> Sender Amazon ikke varer til DK fra UK? Hvis de gør det er det
> indenfor EU og der er ingen told og skat.
>
> pr0gm4n

Nej ikke endnu, det skulle vist komme pr. 1. feburar.

Mvh. Finn

Fra : Jan Peterson

Dato : 16-01-04 22:03

Jeg har lige købt en stribe skiver hos amazon.de. De var en lille bønne
dyrere end de tilsvarende fra amazon.com, men når diverse afgifter lægges
oven i, dog langt billigere.
vh Jan Peterson

Fra : Anders

Dato : 16-01-04 19:20

Pr0gm4n wrote:

> Sender Amazon ikke varer til DK fra UK? Hvis de gør det er det
> indenfor EU og der er ingen told og skat.
>
> pr0gm4n

http://www.amazon.com er fra usa
http://www.amazon.co.uk er fra england

der er også en i Japan, den ender på .jp. Det er lidt mere besværligt. Der
skal man bede sin browser om at oversætte til engelsk bagefter og for hver
enkelt side

der er nogen varer du ikke kan få de enkelte steder fra.

Mvh

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 23:00

Anders wrote:

> [...]
> bagefter og for hver enkelt side
>
> der er nogen varer du ikke kan få de enkelte steder fra.

Den skive det handlede om kunne kun hentes fra USA.
Mvh. Finn