Lygte
Fra : Olau

Dato : 05-02-04 00:37

Jeg har i lang tid ledt efter en lygte af størrelse som en alm. stavlygtem,
men med vægbeslag med indbygget 12V lader. Den skal helst være i slagfast
plastic eller gummi, og gerne vandtæt.
Mac har en på programmemt, Mac-Charger, til 1400kr + moms, men hvem har råd
til det?
Desuden er saltvand og ikke-søvandsbestandig alu. nok ikke en god ide.
Er der nogen der har set noget i den retning? Og hvem forhandler dem?

Hilsen Olau

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-02-04 00:17

Jeg har haft en mac liggende i båden i flere år; året rundt. Ingen
problemer.

Men enig i at prisen er "hamper". Lygterne er gode. Rigtigt gode. - men ikke
*så* gode ....

/Bjarke

Fra : "Troels Hansen

Dato : 06-02-04 16:38

Olau wrote:
> [...]
> Desuden er saltvand og ikke-søvandsbestandig alu. nok ikke en god ide.
> Er der nogen der har set noget i den retning? Og hvem forhandler dem?

1400kr + moms er nok lige i overkanten. Du kan få den til ca. 1200kr
incl moms, og det er LYGTEN! ingen tvivl om det.
Ellers prøv at find en af de nye diode lygter. De giver også enormt
meget lys og batterierne holder meget længe (80 timer i den jeg har set).

Fra : Olau

Dato : 06-02-04 18:54

> [...]
> Ellers prøv at find en af de nye diode lygter. De giver også enormt
> meget lys og batterierne holder meget længe (80 timer i den jeg har set).

Hvor har du set den pris ?
Alle de steder jeg har set ligger prisen mellem de nævnte 1400+moms og 2200
incl. men det lyder interessant. Imidlertid er prisen stadig for høj til det
jeg skal bruge den til.
Jeg skal brude 2 eller 3 stk i et skib, hvor vi sejler med uvorne unger og
lygter i det prisleje forsvinder hurtigt og er dyre at erstatte.
Jeg tvivler ikke på at Mac er lygten (den bruges bla. på rutefly) - jeg har
selv haft en i min bil indtil den forsvandt.
Bjarke skriver at den sagtens kan tåle saltvand, det lyder også godt -alu.en
er altså søvandsbestandig, men ak prisen!

Jeg har nu fundet 3 typer på www.westmarine.com men alle ligger over 100$ +
told 15% + moms og fragt.
En anden brugbar type har jeg fundet på www.conrad.com til 35Euro, men andre
forslag modtages gerne.

Tak for svarene. Hilsen Olau

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 07-02-04 12:09

On Thu, 5 Feb 2004 00:36:54 +0100, "Olau" <olaunospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>Desuden er saltvand og ikke-søvandsbestandig alu. nok ikke en god ide.
>Er der nogen der har set noget i den retning? Og hvem forhandler dem?

Prøv at kigge på www.louis.de efter varenummer 10009060. De har
Mag-Charger på tilbud til 99,95 euro. Jeg har før købt
motorcykelstumper fra dem uden problemer. Betal med Visa-kort og
pakken kommer inden for en uge.

--
Morten