understegning af link
Fra : Allan

Dato : 22-04-01 18:57

et nybegynderspg.

hvordan undgår man at ens link får understregning ?

eks www.opasia.dk

vil heller have den til at se ud som www.opasia.dk men stadig virke som link

Fra : Allan

Dato : 22-04-01 18:58

"Allan" <allan.korsgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> et nybegynderspg.
>
> hvordan undgår man at ens link får understregning ?

> [...]
streg under dette !!!!!!!!!!!!!

Fra : Allan

Dato : 22-04-01 19:02

"Allan" <allan.korsgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> et nybegynderspg.
>
> hvordan undgår man at ens link får understregning ?

> [...]
det her driller der
skulle ikke være streg under den !!
ved ikke om jeg har sent dette 2 gange ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-01 19:53

Sun, 22 Apr 2001 20:01:44 +0200, skrev "Allan"
<allan.korsgaard@mail.dk>:

>"Allan" <allan.korsgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse

Så derfor er det med i gruppens OSS (ofte stillede spørgsmål).

Kig på
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/style.html#Forskellige>

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-04-01 19:08

On Sun, 22 Apr 2001 19:56:50 +0200, "Allan" <allan.korsgaard@mail.dk>
wrote:

>hvordan undgår man at ens link får understregning ?

I dit style sheet sætter du fx:
A:link, A:visited, A:active { text-decoration: none }

Men: Jeg vil fraråde dig at gøre det, da mange brugere ikke vil bryde
sig om det. Lad brugerne selv bestemme, om de vil have deres links
understreget.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Søren Blom

Dato : 24-04-01 09:38

"Jørn Andersen" <jorn.a@email.dk skrev
>Lad brugerne selv bestemme, om de vil have deres links
> understreget.

Hvordan vil du lige gør det?
Det er jo nu engang den som laver sitet der bestemmer hvordan det skal være
udformet og ikke brugeren i første omgang.
Man kan så diskutere om det er hensigtsmæssigt at fjerne understregningen af
link på sit site eller hvilken farve de skal have osv. men det er nu engang
web-masteren som skal tage den beslutning.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-01 18:27

Tue, 24 Apr 2001 10:38:25 +0200, skrev "Søren Blom" <soren@blom.dk>:

>Hvordan vil du lige gør det?

Indstille det i browseren.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Per Christoffersen

Dato : 24-04-01 11:10

"Jørn Andersen" <jorn.a@email.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men: Jeg vil fraråde dig at gøre det, da mange brugere ikke vil bryde
> sig om det. Lad brugerne selv bestemme, om de vil have deres links

Det flyver af og til igennem luften med budskaber om, hvad 'brugerne' ikke
vil have. Er der nogen underbygning af disse påstande eller skal de ses som
en persons personlige mening?

Er der for eksempel nogen underbugnings af denne påstand om brugernes ønske
om understregning af links?

Og for en god ordens skyld: Jeg spørger faktisk af interesse, og ikke for at
nedgøre nogen. Der er bare så mange myter om web, så det ville være rart,
hvis man kunne rydde lidt op i dem.

/Per

Fra : Robert Piil

Dato : 24-04-01 19:44

On Tue, 24 Apr 2001 12:10:24 +0200, "Per Christoffersen"
<pc@comonto.dk> wrote:

>Det flyver af og til igennem luften med budskaber om, hvad 'brugerne' ikke
>vil have. Er der nogen underbygning af disse påstande eller skal de ses som
>en persons personlige mening?

Det er - ifølge min stærkt subjektive mening - da åndsvagt at designe
websider, der fratager en hvilken som helst besøgende mulighed for at
bruge de indstillinger han nu en gang selv har valgt.

>Er der for eksempel nogen underbugnings af denne påstand om brugernes ønske
>om understregning af links?

Det specifikke tilfælde er ikke væsentligt, der skal dog nok være
nogle der ikke er ligeglade.

>Og for en god ordens skyld: Jeg spørger faktisk af interesse, og ikke for at
>nedgøre nogen. Der er bare så mange myter om web, så det ville være rart,
>hvis man kunne rydde lidt op i dem.

Det er ingen myte, at vi er mange, der gerne selv vil kunne bestemme
hvordan vi ser websider. Et langt værre eksempel er når
skriftstørrelsen ikke kan ændres. Det er altså svært at læse en side
med 10pt. skrift med 1600x1200 opløsning, selv på en 21" monitor.

Robert Piil
http://rpiil.dk