altid target=_blank
Fra : Hans-Peter Engelund ~

Dato : 06-02-04 02:30

Hej

Er der nogen, der ved hvordan man skriver en side, så den altid åbner i et
nyt vindue ?
(altså somom personen der trykker på linket til siden, højre klikker og
vælger "Open in new window" eller target på linket var =_blank).

/ Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-02-04 03:26

Hans-Peter Engelund Kristiansen mumbled his insignificant opinion in:
bvuq3s$3ju$1@news.net.uni-c.dk

> [...]
> (altså somom personen der trykker på linket til siden, højre klikker
> og vælger "Open in new window" eller target på linket var =_blank).

se: http://www.w3.org/TR/REC-html40/present/frames.html#h-16.3.1
I eksemplet står der
"<BASE href="http://www.mycom.com/Slides" target="dynamic">"
<base target="_blank"> gør det du ønsker. Andre muligheder er "_self",
"_top" og "_parent". De sidste 2 er meget praktiske hvis man bruger frames.

/Sune

Fra : Hans-Peter Engelund ~

Dato : 06-02-04 03:34

> <base target="_blank"> gør det du ønsker. Andre muligheder er "_self",

Beklager, men du har misforstået mit spørgsmål (hvilket jo også var ret
kryptisk).
Jeg har ikke kontrol over linket - kun siden der loader. Linket kan
befinde sig hvorsom helst, og jeg kan ikke sætte target - men jeg vil
alligevel gerne have min side til at loade i et nyt windue.

/ Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-02-04 05:24

Hans-Peter Engelund Kristiansen <hpek@daimi.au.dk> skrev :

>Jeg har ikke kontrol over linket - kun siden der loader. Linket kan
>befinde sig hvorsom helst, og jeg kan ikke sætte target - men jeg vil
>alligevel gerne have min side til at loade i et nyt windue.

Så kan du ikke det ønskede, andet ved at du lader siden åbne i et
popupvindue, hvorved de mange der bruger en popupstopper, så ikke
får siden at se.

Men, hvorfor vil du dog det, du tænker på?
Det forekommer mig at være meget irriterende og kunne du lave
noget med target="_blank", så ville dine sider åbne hver gang,
man klikker på et nyt link, åbne i et nyt vindue og man kunne
lige pludselig have mange åbne vinduer.
--
Knud