Sidste 3 indlæg fra db
Fra : Sinkbæk

Dato : 22-04-01 16:57

Jeg bruger følgende script til at hente den seneste artikel fra mysql:
<snip>
$result = mysql_db_query ("nvr_dk","SELECT overskrift, dato, id FROM bio
ORDER BY id DESC LIMIT 1");
while ($row = mysql_fetch_array ($result)) {
$Atitel = $row[0];
$Asdato = $row[1];
$Aid = $row[2];
}
mysql_free_result ($result);
</snip>

Nu er problemet bare at jeg gerne vil lave link til de 3 sidste nyheder og
ikke kun den sidste - hvordan gør jeg dette?

-Mvh
-Thomas Sinkbæk

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 22-04-01 17:07

Sinkbæk <ts@8888nvr.dk> wrote:

> [...]

>dette?

$result = mysql_db_query ("nvr_dk","SELECT overskrift, dato, id
FROM bio ORDER BY id DESC LIMIT 3");

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Sinkbæk

Dato : 22-04-01 17:17

> $result = mysql_db_query ("nvr_dk","SELECT overskrift, dato, id
> FROM bio ORDER BY id DESC LIMIT 3");

Det er linket jeg ikke kan hitte ud af..

-Thomas Sinkbæk

Fra : Danni Finne

Dato : 22-04-01 18:26

> Det er linket jeg ikke kan hitte ud af..

Imho er det en kanon god idé at lære html, før man begynder med diverse
andre web sprog....

Fra : Johan

Dato : 22-04-01 18:11

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ORDER BY id DESC LIMIT 1");
> while ($row = mysql_fetch_array ($result)) {

sæt følgende ting ind i dit while{}

print("<a href=\"visartikel.php?id=".$Aid."\">".$Asdato." -
".$Atitel."</a>");

visartikel.php skal så indeholde en en mysql forespørgsel, hvor den henter
artikel hvor id = $id! Forståeligt?

mvh

Johan

Fra : Sinkbæk

Dato : 22-04-01 21:37

> [...]
> ".$Atitel."</a>");
>
> visartikel.php skal så indeholde en en mysql forespørgsel, hvor den henter

Ja, tak - det var det der var problemet..