MS Windows
briani 27239
2 lydkort i en pc under XP går det ?
Fra : Janner

Dato : 05-02-04 08:23

2 lydkort i en pc under XP går det ? sagen er den at jeg har et SB kort med
5.1 uden line out på. Til tider vil jeg gerne koble over anlægget med en
line out men gider ikke ned og kravle i alle ledningerne. Så var det jeg
tænkte at bruge det "onboard" lydkort der er på mit Epox MB til line out
..... Og SB kortet til pc højttalerne.

Men er i tvivl om windows (xp pro) brækker sig helt når jeg monterer et
ekstra lydkort.

På forhånd tak

Jan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-02-04 08:32

On Thu, 5 Feb 2004 08:23:07 +0100, Janner wrote:

> 2 lydkort i en pc under XP går det ?

Ja, det brude det. Jeg har før kørt både med mit Hercules lydkort og
Nvidia'en der sidder on-board.

Den ene sættes som default i kontrolpanelet. I de fleste programmer kan du
så vælge om at andet lydkort end default skal bruges til output.

--
Mvh. Lars

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-02-04 13:25

Lars Jørgensen skrev:
> Ja, det brude det. Jeg har før kørt både med mit Hercules lydkort og
> Nvidia'en der sidder on-board.

Jeg kan kun bekræfte, at det virker helt smertefrit med 2 lydkort.
Jeg har det andet sluttet til mit TV og indstillet min afspiller (BSplayer)
til at bruge det lydkort. Det fungerer rigtig godt!

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 16:44

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
(BSplayer)
> til at bruge det lydkort. Det fungerer rigtig godt!

jeg kører også selv med et SBLive og nVidia Soundstorm.
Det fungerer fint.

Jeg kørte også engang med to lydkort i Win95/98.
Det var noget helt andet.
Der var tale om et Gravis Ultrasound og et Soundblaster 16 PnP.
Det virkede også ganske godt, alt taget i betragtning.

Fra : Janner

Dato : 05-02-04 16:54

Tak til alle var ved prøve ... man ak mit gamle SB kort kan ikke sidde i et
thermal take kabinet ... Man kan ikke "låse" kortet da de gamle modeller
åbenbart er i fuld højde *S*

Hygge

Jan