MS Windows
briani 27239
Windows Update, forkert sprog
Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-02-04 19:09

Hejsa

Jeg har et lille problem jeg ikke rigtigt kan finde en løsning på..
Når jeg bruger Windows Update kommer jeg ind på den engelske udgave, og det
vil jeg ikke, jeg er Dansker og vil jeg have mine ting på dansk hvis det er
muligt.
Jeg bruger Windows XP Pro SP1 og har alle indstillinger på dansk, så det at
jeg får min Windows Update på engelsk er mig en gåde..
Hvad kan jeg gøre for at få lavet det om?

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Fjollefrans

Dato : 04-02-04 19:50

> [...]
at
> jeg får min Windows Update på engelsk er mig en gåde..
> Hvad kan jeg gøre for at få lavet det om?

var det en dansk SP1 du installerede ?

der var engang der altid var et link ca. midt på siden hvor man kunne klikke
hvis man ville ændre sproget, men det har de åbenbart fjernet

hvad sker der hvis du bruger dette link?

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-02-04 21:52

"Fjollefrans" <detteerikkeminmailadresse@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> var det en dansk SP1 du installerede ?
Ja det var den danske udgave.

> der var engang der altid var et link ca. midt på siden hvor man kunne
klikke
> hvis man ville ændre sproget, men det har de åbenbart fjernet
Man kan skifte sprog ved at bruge linket: Windows Update Worldwide inde på
update siden, men jeg skal skifte _hver_ gang jeg tjekker siden

> hvad sker der hvis du bruger dette link?
>
> http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Så kommer jeg ind på den danske side, men tager jeg turen fra IE eller min
startmenu ender jeg igen på den engelske...
Jeg fatter intet, før i tiden virkede det som det skulle..

Mvh
Benjamin

Fra : Per Riber

Dato : 04-02-04 22:47

Wed, 4 Feb 2004 21:51:30 +0100 skrev "Laziter [9440]"
<laziter@NOSPAMgyxi.dk>:

>Så kommer jeg ind på den danske side, men tager jeg turen fra IE eller min
>startmenu ender jeg igen på den engelske...
>Jeg fatter intet, før i tiden virkede det som det skulle..

Hvad står der i din IE, menuen Funktioner ->
Internetindstillinger, knappen Sprog? Du har vel ikke fået
placeret engelsk øverst på listen?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-02-04 22:58

"Per Riber" <per@riber.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad står der i din IE, menuen Funktioner ->
> Internetindstillinger, knappen Sprog? Du har vel ikke fået
> placeret engelsk øverst på listen?

Der var slet ikke nogle deciderede sprog der, kun 3x brugerdefineret, så jeg
tilføjede lige det danske og så virker det igen som det skal.
Mange tak for hjælpen

Mvh
Benjamin