MS Windows
briani 27239
Video screeshot - hvordan?
Fra : Bach|DK|

Dato : 03-02-04 23:50

Hvordan tager man et screenshot af en videofilm. Har prøvet nogle gange
men der bliver bare en sort rude i min windows media player.

--
Michael Bach

ICQ#: 56140045
OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-02-04 23:54

> Hvordan tager man et screenshot af en videofilm. Har prøvet nogle
> gange men der bliver bare en sort rude i min windows media player.

Brug en afspiller der har funktionen indbygget. Eksempelvis BS Player.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 04-02-04 00:25

In dk.edb.system.ms-windows, Bach|DK| wrote:

> Hvordan tager man et screenshot af en videofilm. Har prøvet nogle gange
> men der bliver bare en sort rude i min windows media player.

Sæt videoaccelerationen lidt ned, inden du tager screenshotet. Hos mig
gøres det under Options -> Performance.

--
Lars Stokholm " Everything under the sun is in tune,
but the sun is eclipsed by the moon. "

- Pink Floyd (Eclipse)

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 04-02-04 02:38

Hej Michael,

Man kan hente filen ind i VirtualDub (søg med www.google.dk). Derfra tages
der fine screenshots med PrintScreen knappen, og man kan nemt finde den
rette frame.

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Bach|DK|

Dato : 04-02-04 08:30

> Man kan hente filen ind i VirtualDub (søg med www.google.dk). Derfra
> tages der fine screenshots med PrintScreen knappen, og man kan nemt
> finde den rette frame.

Ellers en god ide, men den kan ikke åbne .rm filer desværre.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-02-04 09:47

Bach|DK| mumbled his insignificant opinion in:
bvq6fb$j6k$1@news.net.uni-c.dk

> Ellers en god ide, men den kan ikke åbne .rm filer desværre.

Slå overlay fra i din viewer, eller find en grabber som også kan håndtere
overlays.

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 04-02-04 10:38

Fraps kan også grabbe billeder fint, direke fra Media Player i hvert fald.
Ved ikke om den også kan med Real Player. Et forsøg værd i hvert fald:

http://www.fraps.com/

Fra : Edmund

Dato : 04-02-04 15:52

Bach|DK| skrev:

> Ellers en god ide, men den kan ikke åbne .rm filer desværre.

Kan du få Media Player til at åbne .rm filer.???

--
Mvh Edmund

Fra : Bach|DK|

Dato : 04-02-04 22:10

> Kan du få Media Player til at åbne .rm filer.???

Nej, jeg mente selvfølgelig .wmv

Fra : tommy olesen

Dato : 11-02-04 23:33

eller prøv at kigge her: