MS Windows
briani 27239
Formatering af hard-disk under Windows-XP
Fra : Hans volkemann

Dato : 03-02-04 10:35

Hej

Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg formaterer sin hard-disk under
Windows XP. Hos Windows 98 plejer man at kan gøre dette i MS DOS, men det
kan man jo ikke her.

Håber der er nogle der har svaret på dette!!!

Hans

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-02-04 11:24

On Tue, 3 Feb 2004 10:34:46 +0100, "Hans volkemann"
<hans@volkemann.dk> wrote:

> [...]
>Windows XP. Hos Windows 98 plejer man at kan gøre dette i MS DOS, men det

Boot på windows XP cden. Så har du mulughed for at gører det under
isntallationen.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Toki Lee

Dato : 03-02-04 11:48

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> wrote in message
> Boot på windows XP cden. Så har du mulughed for at gører det under
isntallationen.

> Martin

Dårlig ide... Du kan gøre således: Gå ind i Computer Management > Disk
Management > Formatter den disk, du vil have.

Mvh,
Toki

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-02-04 13:44

On Tue, 3 Feb 2004 11:47:54 +0100, "Toki Lee"
<blurtenderlyREMOVE@hotmail.com> wrote:

>isntallationen.

>Dårlig ide... Du kan gøre således: Gå ind i Computer Management > Disk
>Management > Formatter den disk, du vil have.

Så har man ikke mulighed for at formatere system disken.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-04 17:03

In article <ls5v10dgbc5m10fv7v12lr9q2kq75u9q95@4ax.com>, news2004
@adsltips.invalid says...

> Så har man ikke mulighed for at formatere system disken.

Det fremgik heller ikke udfra spørgsmålet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : MRN

Dato : 03-02-04 12:27

> [...]
> kan man jo ikke her.
>
> Håber der er nogle der har svaret på dette!!!

Hejsa!

Hvis det ikke er systempartitionen (dvs den partition hvorp Windows ligger),
kan du også gøre det ved at gå ind i Denne Computer, og så højreklikke på
det drev / den partition du vil formatere, og så vælge "Formater...".
Jeg kan ikke huske om man skal have administrator-rettigheder for at gøre
det, men det mener jeg...

MRN

Fra : Hans volkemann

Dato : 03-02-04 16:01

DVS. at man kan kun formatere systemdisken ved at "Boot på windows XP cden"

Hvis ja, var forståes helt nøjartigt med det begreb (Boot)?

Hans

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-02-04 16:16

On Tue, 3 Feb 2004 16:00:33 +0100, "Hans volkemann"
<hans@volkemann.dk> wrote:

>DVS. at man kan kun formatere systemdisken ved at "Boot på windows XP cden"
>
>Hvis ja, var forståes helt nøjartigt med det begreb (Boot)?

Du sætter windows XP cden i når du starter computeren og starter
installationen af winXP der fra.

Fra : hcma

Dato : 03-02-04 16:19

"Hans volkemann" <hans@volkemann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan man jo ikke her.
>
> Håber der er nogle der har svaret på dette!!!

Der ligger en vejledning til formatering/install/repair her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
m v h
hc