MS Windows
briani 27239
Hvorfor kan jeg ikke bruge en netværksprin~
Fra : Jakob

Dato : 03-02-04 09:52

Jeg har en maskine med win98 se hvorpå der er tilsluttet en lexmark
colorjet 7000. JEg har valgt at dele denne printer, så jeg kan printe på
den fra en winXP maskine. De to maskiner er forbundet via en router med
indbygget switch.

Det har fungeret med at printe fra xp maskinen men i bedste windows stil
er det pludseligt holdt op med at fungerer. Jeg har prøvet at
afinstallere printerdriveren på winxp maskinen, og installere igen. Jeg
installerer en netværksprinter, og jeg har ikke problemer med at finde
lexmarken, men når jeg efterfølgende printer ud sker der ingenting, ikke
engang en fejlmeddelelse.

Hvad dælen kan jeg gøre for at få det til at virke igen ???

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-02-04 09:56

Jakob skrev:

> Hvad dælen kan jeg gøre for at få det til at virke igen ???

....samme hér - bare med HP (XP Home)...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-02-04 16:08

Hans Paulin skrev:

> ...samme hér - bare med HP (XP Home)...

....fik mit til at virke nu; indlæste HP's printersoftware på XP - det
var dét, der sku der til, før den fra Word på XP ku printe via netværket
til min 98'er...
Hans

Fra : Jakob

Dato : 06-02-04 21:05

> ...fik mit til at virke nu; indlæste HP's printersoftware på XP - det
> var dét, der sku der til, før den fra Word på XP ku printe via netværket
> til min 98'er...

Jamen jamen, jeg har installeret driversoftwaren på begge mine ,
arbejder videre med det efter weekenden

Hygge

Jakob

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-02-04 22:16

Jakob skrev:

> Jamen jamen, jeg har installeret driversoftwaren på begge mine ,
> arbejder videre med det efter weekenden

....he he - der er stof til mange hyggetimer...

....ka stadig ikke printe ud fra fx. min netbank - må over på den gamle
pjuter...
Hans

Fra : Anders pedersen

Dato : 03-02-04 16:50

On Tue, 3 Feb 2004 09:51:55 +0100, Jakob wrote:

> [...]
> indbygget switch.
>

> Hvad dælen kan jeg gøre for at få det til at virke igen ???

Kontrolere på win98se maksinen at den ikke er sat til ofline eller
udskrivning til pause.

Kan du printe fra win98se maskinen?
melder den klar på winxp maskinen
ses udskivningen på win98se maskinen dvs.under printerjob

hvis ja så ligger fejlen på win98se maskinen.
hvis nej er der problmer med forbindelsen.

kan du dele filer mellem de to maskiner.

køre selv med netværksprinter på en lexmark z54 bare fra 98se til xp.
og her kører det bare

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen