MS Windows
briani 27239
XP installationsproblemer?
Fra : Ultimatos

Dato : 01-02-04 21:43

Jeg har d.d. forsøgt at installere XP Professional på min computer. Efter at
installationsfilerne er kopieret, sker der intet! Jeg har dagen igennem
forsøgt med bl.a. at udskifte RAMén, prøvet med en ny harddisk, prøvet begge
drevene på skift og har endog forsøgt med en anden udgave af XP. Hver gang
med samme resultat og altså ingen XP!
Har nogen her i n.g. en mulig forklaring??

m.v.h.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-04 21:48

"Ultimatos" <"(perrikke@privat.dk)"> skrev :

>Har nogen her i n.g. en mulig forklaring??

Næh, hvor stopper den?
Kommer der en fejlmeddelelse?
--
Knud

Fra : towli

Dato : 01-02-04 21:52

Installerer du fra windows eller en dos-prompt (og hvis fra dos har du da
installeret smartdrv?)?
/T

Fra : Peter

Dato : 01-02-04 22:19

"Ultimatos" <"(perrikke@privat.dk)"> skrev i en meddelelse
> [...]
> med samme resultat og altså ingen XP!
> Har nogen her i n.g. en mulig forklaring??

Det er altid nemmere at svare på spørgsmål, når der foreligger så mange
oplysninger om hardwaren/problemet som muligt, som f.eks. hvilket
motherboard, hvilken cpu osv..
Uden disse vil jeg foreslå at du går ind på www.bootdisk.com og downloader
Win XP bootdisketter.
Derefter sætter du Win XP CD i drevet og den første diskette i disk drevet
og booter på den. Følg skærmen og skift diskette når der bedes. Til sidst
skulle computeren selv gå over på Cd'en og fortsætte installationen.
Kan det heller ikke lade sig gøre, skal du gå på bundkort producentens
hjemmeside og downloade bios update.

Peter B

Fra : Sp@cey

Dato : 03-02-04 09:07

> [...]
> med samme resultat og altså ingen XP!
> Har nogen her i n.g. en mulig forklaring??

Får du bare sort skærm efter filerne er kopieret?
Har du et Nvidia G-force 4 kort?
for så er det problemet!
Andet grafik kort i mens du installerer, og skift bagefter.
Kendt microsoft problem.

--
Mvh Sp@cey

---