MS Windows
briani 27239
"Gamle" netkort i Win 2000
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-04 18:28

Greetings!

Hvordan fjerner jeg henvisninger til netkort der ikke længere er i
maskinen?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : KH

Dato : 01-02-04 19:33

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:MPG.1a87559bf8d6a88c989b6c@dtext.news.tele.dk...
> Greetings!
>
> Hvordan fjerner jeg henvisninger til netkort der ikke længere er i
> maskinen?

Gå ind i computeradministration..> enhedshåndtering...> marker og slet
fra oversigten.
Måske er der en fiksere måde at gøre det på, men jeg kender de ikke.
Prøv engang.

Mvh. KH.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-04 22:32

In article <401d4642$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Joker@mitdomain.com says...

> Gå ind i computeradministration..> enhedshåndtering...> marker og slet
> fra oversigten.

De er der ikke. De figurerer tilsyneladende kun i Registry - men hvor?

> Prøv engang.

Hehe - når jeg søger support her, så er det som regel fordi at alle de
nemme løsninger allerede _er_ afprøvet

Fra : KH

Dato : 01-02-04 22:46

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:MPG.1a878ed3667defab989b6f@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> De er der ikke. De figurerer tilsyneladende kun i Registry - men hvor?

> Hehe - når jeg søger support her, så er det som regel fordi at alle de

Jeg prøvede en af de nemme, kan jeg forestille mig.
men jeg kunne jo heller ikke vide, hvad du finder nemt.

KH.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-04 09:00

In article <401d7381$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Joker@mitdomain.com says...

> Jeg prøvede en af de nemme, kan jeg forestille mig.

Ja, men tak alligevel... Jeg skal jo ikke taget modet fra dig mht. at
hjælpe andre

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-02-04 22:48

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>In article <401d4642$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
>Joker@mitdomain.com says...

>De er der ikke. De figurerer tilsyneladende kun i Registry - men hvor?

Hvis de 'gamle' netkort ikke ligger i enhedshåndtering hvor er det så
lige de 'generer' dig ?!

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-04 09:02

In article <7tsq10teebbos99mavchk738hfhe5s0it9@4ax.com>,
mic@NO_SPAMdou.dk says...

> Hvis de 'gamle' netkort ikke ligger i enhedshåndtering hvor er det så
> lige de 'generer' dig ?!

Jeg kan ikke tildele min nuværende "Network Connection" den IP-adresse
jeg gerne vil, for den er optaget af en anden "Network Connection". Der
er 3 tidligere "Network Connections", men jeg kan kun det samme
netkort.
Jeg har skiftet bundkort i weekenden og PCI-slot'sene sidder ikke helt
de samme steder i forhold til kabinet-slot'sene.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-04 17:31

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Jeg har skiftet bundkort i weekenden og PCI-slot'sene sidder ikke helt
>de samme steder i forhold til kabinet-slot'sene.

Har du re-installeret windows - Det bør man i reglen gøre hvis man
laver så drastiske ændringer som skift af bundkort...

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-04 17:51

In article <laus10h5jduvoqve39oiflicpkg52tbb8m@4ax.com>,
mic@NO_SPAMdou.dk says...

> Har du re-installeret windows - Det bør man i reglen gøre hvis man

Nej, det har jeg ikke.

> laver så drastiske ændringer som skift af bundkort...

Det er ikke nødvendigt. En opgradering er nok. Den beholder alle
indstillinger og alle de ting der er skræddersyet ind i systemet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-04 18:49

>Det er ikke nødvendigt. En opgradering er nok. Den beholder alle
>indstillinger og alle de ting der er skræddersyet ind i systemet.

Det var også opgradering jeg mente

Anyway: Der ligger åbenbart nogle gamle (netkort) drivere i
registreringsdatabasen og driller dig...

Du kan formentlig løse problemet ved at redigere lidt i
registreringsdatabasen. Søg f.eks på den ip-adresse der driller - Når
du så finder den kan du enten slette nøglen eller ændre værdien til
noget der ikke generer dig..

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-04 19:07

In article <l91t10dvepdqsdvhcdd7gl1hlhj8tu8302@4ax.com>,
mic@NO_SPAMdou.dk says...

> Det var også opgradering jeg mente

Det vil slet ikke virke hvis man ikke som minimum laver en opgradering

Og systemet kører som smurt i letløbsolie - med undtagelse af IP-
adressen... :-/

> Anyway: Der ligger åbenbart nogle gamle (netkort) drivere i
> registreringsdatabasen og driller dig...

Det var også min tanke.

> Du kan formentlig løse problemet ved at redigere lidt i

Det var også min tanke

> registreringsdatabasen. Søg f.eks på den ip-adresse der driller - Når

Hmmm... Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det noget før, Fætter BR?

Jeg har søgt på alt muligt underligt, men ikke den IP-adresse der
driller

> du så finder den kan du enten slette nøglen eller ændre værdien til
> noget der ikke generer dig..

Ja, nemlig

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-04 12:22

In article <MPG.1a88b02337ef3071989b91@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Hmmm... Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det noget før, Fætter BR?

Og det virker. Tak Michael...

Fra : SonnyBoy

Dato : 03-02-04 13:47

On Tue, 3 Feb 2004 12:21:56 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Og det virker. Tak Michael...

Selvtak.

<mlr>

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-03-04 09:50

On Sun, 1 Feb 2004 18:28:13 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Greetings!
>
>Hvordan fjerner jeg henvisninger til netkort der ikke længere er i
>maskinen?

Jeg har et lignende problem, følgende er posted i dk.edb.internet:

Jeg forsøger at sætte et nyt netkort i min server og bruge samme IP
adresse som det gamle brugte.

Det går ikke så godt. Til at starte med fjernede jeg bare det gamle og
satte det nye i. Derefter installerede jeg driveren til det nye, det
gik også meget godt jeg fik dog en besked om at der var et skjult
netkort som enten ikke sad i maskinen eller ikke virkede som havde
samme IP.

Til at starte med ignorede jeg dette - dumt.... Men alt så ud til
at køre fint. Men lige pludselig var der nogle af mine websites på
serveren der ikke svarede mens andre virkede fint.

Jeg tog det nye kort ud og satte det gamle tilbage og alt virkede helt
uden problemer.

Så har jeg prøvet at sætte begge kort i, ændre IP adresse på det gamle
hvorefter det nye fik den adresse det skulle men stadig fungerer det
ikke.

Nu har jeg så slettet alle keys i registry der havde noget med det
gamle netkort at gøre, lukkede ned og tog det gamle kort ud. Men det
virker stadig ikke. Der er een key i registry jeg ikke får lov til at
slette selv om det gamle kort at taget ud, den ligger under

HKEY\LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\ENUM\PCI\VEN_??????\3456345

Jeg er logget på som administrator.

Selv nu hvor det gamle kort er ude, det nye er konfigureret med en ny
IP adresse virker nogle sites ikke. Jeg har checket IIS og der er
ingen der er bundet til den gamle IP adresse.

**

Lige nu har jeg kun det gamle kort i og alt virker, men hvis jeg
ændrer IP adressen på dette kort så sker der præcis det samme som
beskrevet ovenfor. Ændrer jeg tilbage er alt normalt igen?

Hvad gør jeg nu?

MVH Tommy