Calling you
Fra : Hanne

Dato : 22-04-01 10:25

Hej gruppe

Jeg har to gange i sidste uge været til Ivan Pedersen koncert. I øvrigt
var det to fede oplevelser. Den sidste koncert havde han fået Jacob
Andersen med - for pokker, han er god

Ivan laver nummeret "calling you". Jeg har brudt min hjerne med hvor den
kommer fra og hvem der har lavet originalen. Jeg tror den stammer fra en
film. Er der mon nogen der kan hjælpe?

Hilsen Hanne

Fra : Bjørn G

Dato : 22-04-01 10:33

Jeg mener at det er fra filmen "Bagdad Café"?

Fra : ekphoto

Dato : 25-09-02 08:40

"Bjørn G" skrev d. 22-04-01 10:33 dette indlæg :
> Jeg mener at det er fra filmen "Bagdad Café"?
>
> "Hanne" <diva1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej diverse indlægsskrivere
Det lidt sene svar skyldes, at jeg først lige er blevet medlem af
kandu.dk. "Calling You" er skrevet af Bob Telson og stammer fra filmen
"Bagdad Café". En fantastisk smuk version af sangen blev givet af DMA
2001-nominerede danske sangerinder (Bedste danske sangerinde) den 2.
marts 2001. Det var Freya Clausen, Dicte Westergaard Madsen, Randi
Laubek, Karen Rosenberg og Camille Jones. Det blev direkte udsendt i
STRAX i P3 og senere vist i en tv-special udsendt 10. maj 2001 kl. 22.
Se oplysninger på min fansite for Freya på www.freyaladybird.dk under
NEWS > 2. March 2001. V.h. Eric Klitgaard (eric.photo@it.dk)

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Vinding

Dato : 25-09-02 15:19

> den
> fra en

Min newsserver kan ikke finde nogen svar på dette spørgsmål, så jeg
tilladr mig at svare.

Nummeret hedder "Calling you", er med sangerinden Jevetta Steele, og er
brugt i filmen Bagdad Café.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 22-04-01 12:18

Hanne wrote:

> Ivan laver nummeret "calling you". Jeg har brudt min hjerne med hvor den
> kommer fra og hvem der har lavet originalen. Jeg tror den stammer fra en
> [...]

Det kunne være fra filmen Bagdad Cafe, hvor sangen hedder (I'm) Calling
You, og jeg tror at det er Jevetta Steele der synger.

Torben Strandgaard Jørgensen
Http://www.surf.to/hammerich - syg syg humor

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 22-04-01 13:50

Kan det være "Calling You" fra Bagdad Café (som også hedder Out of
Rosenheim)? Den bliver sunget af Jevetta Steele. Jeg kan bare ikke rigtigt
få det til at passe med Ivan Pedersens?

/Lars

"Hanne" wrote...

Fra : Hanne

Dato : 22-04-01 16:18

Lars D. Christensen <slet-disse-ord-ldch@private.dk> skrev i en
> Kan det være "Calling You" fra Bagdad Café (som også hedder Out of
> Rosenheim)? Den bliver sunget af Jevetta Steele. Jeg kan bare ikke
rigtigt
> få det til at passe med Ivan Pedersens?

Tak for svarene!
Han spiller den til sine koncerter og gør det faktisk ret godt. Han har
jo en fed stemme!

Hanne

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-04-01 23:22

"Hanne"
> rigtigt
>
> Tak for svarene!
> Han spiller den til sine koncerter og gør det faktisk ret godt. Han har
> jo en fed stemme!

I øvrigt var det den samme sang, som de DMA-nominerede sangerinder
sang i Strax. Bare hvis du havde hørt dét.

--
Peter Brandt Nielsen
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Hanne

Dato : 23-04-01 06:00

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en

> I øvrigt var det den samme sang, som de DMA-nominerede sangerinder
> sang i Strax. Bare hvis du havde hørt dét.

Hej Peter
Nu hører jeg ikke ret meget radio og ser slet ikke fjernsyn ) Så jeg
er ikke helt klar over hvad du taler om. Men der er ingen tvivl om at
det kræver en ordentlig stemme at kunne synge den sang!

Hilsen Hanne

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-04-01 07:40

"Hanne"
> [...]
> er ikke helt klar over hvad du taler om. Men der er ingen tvivl om at
> det kræver en ordentlig stemme at kunne synge den sang!

Strax er et radioprogram på P3. DMA er (som du nok ved) det nye navn
(forkortet) for Dansk Grammy. Sangerinderne var Randi, Dicte, Freya,
Karen og Camille J (tror jeg).

--
Peter Brandt Nielsen
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Der stemmes om sci.lang.scandinavian, se CFV i news.announce.newgroups

Fra : Michael Hjorth

Dato : 28-04-01 01:14

Lars D. Christensen wrote:

> Kan det være "Calling You" fra Bagdad Café (som også hedder Out of
> Rosenheim)? Den bliver sunget af Jevetta Steele. Jeg kan bare ikke rigtigt
> få det til at passe med Ivan Pedersens?

Det er helt korrekt at det er den fra Bagdad Cafe (god film i øvrigt),
jeg var til koncerten i greve her i sidste uge.

Michael.

Fra : Hanne

Dato : 28-04-01 13:30

Michael Hjorth <michael_hjorth@my-deja.com> skrev i en

> jeg var til koncerten i greve her i sidste uge.

Ditto. Hvad synes du om den? Jeg synes det svingede helt vildt!

Hanne

Fra : Michael Hjorth

Dato : 28-04-01 22:44

Hanne wrote:

> Michael Hjorth <michael_hjorth@my-deja.com> skrev i en

> Ditto. Hvad synes du om den? Jeg synes det svingede helt vildt!

Enig, han har en fantastisk stemme.
Jeg er bare ikke så meget for at sidde ned til koncerter.

Michael.

Fra : Hanne

Dato : 28-04-01 23:42

> Enig, han har en fantastisk stemme.
> Jeg er bare ikke så meget for at sidde ned til koncerter.

Det har du fuldstændig ret i. Har det mon noget at gøre med at de
koncerter jeg går til primært er med musikere med et "ældre" publikum
Feks Steely Dan, Eric Clapton m.m.

Hanne som ikke føler sig gammel

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 29-04-01 00:18

Hanne wrote:

> [...]
> Det har du fuldstændig ret i. Har det mon noget at gøre med at de
> koncerter jeg går til primært er med musikere med et "ældre" publikum

Hvis man går til koncert med rytmisk musik er det da fuldstændig
åndssvagt
at sidde ned, "ældre" eller ej - som at drikke alkoholfri øl..Så må folk
få en
handicapplads, hvis de ikke kan holde til det (sorry, men det irriterer
mig vildt).
Nu har jeg kun oplevet det til Steely Dan koncerten, men det tog i hvert
fald
brodden af den.

Folk blev i øvrigt bedt om at stille sig ud til siden, når de stillede
sig op - de
skulle jo få andre til at stille sig op og ødelægge kirkestemningen..

Grunden til siddepladser er vel nok at man vil sælge nogle herredyre
billetter
oppe foran, og så er det jo lidt dumt, hvis én med en "billig" billet
stiller sig
foran én. Jeg har ladet mig fortælle, at der også var siddepladser til
David
Bowie koncerten (Outside), også i Valbyhallen, men dér var der vist
nærmest
kaos mht at holde folk på deres pladser.

> Hanne som ikke føler sig gammel

og Ulrik heller ikke

Ulrik Magnusson

--
"No method in our madness
just pride about our manner"

Fra : Hanne

Dato : 29-04-01 10:05

Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> skrev i en

> [...]
irriterer
> mig vildt).
> Nu har jeg kun oplevet det til Steely Dan koncerten, men det tog i

Jeg kan kun give dig ret!

)

> [...]
> Bowie koncerten (Outside), også i Valbyhallen, men dér var der vist
> nærmest
> kaos mht at holde folk på deres pladser.

Ja, og hvis man stiller sig op i begejstringens rus, ser folk vredt på
en. Det sker som regel kun til ekstranumrene at det er "tilladt" at få
lov til at begejstres )
Men som du siger er det nok for at kunne få mere ud af billetsalget. På
den anden side kan der vel være flere til en koncert hvis man står op.

Hanne

Fra : Michael Hjorth

Dato : 29-04-01 23:05

Ulrik Magnusson wrote:

> [...]
> sig op - de
> skulle jo få andre til at stille sig op og ødelægge kirkestemningen..

Jeg kommer her til at tænke på koncerten med Emmylou Harris i Vega i
november sidste år. Hun var lykkelig for at folk stod op til koncerten,
hun er åbenbart vant til at komme steder hvor man mener at folk som
hører den slags musik er lidt satte.

> og Ulrik heller ikke
>
> Ulrik Magnusson

Alder har ingen betydning i denne forbindelse. Hvis rytmen går i kroppen
er det en belastning at sidde stille, men vores kultur kræver jo at vi
undertrykker alt kødeligt og reducerer os selv til ånd. Der findes
stadig folk som i ramme alvor argumenterer for at rock-musik er
skadeligt for sjælen.

Nå nu kommer vi vist efterhånden langt fra det oprindelige emne.

Michael.

Fra : Hanne

Dato : 03-05-01 20:27

> [...]
> er det en belastning at sidde stille, men vores kultur kræver jo at vi
> undertrykker alt kødeligt og reducerer os selv til ånd.

Det er vel også hvad vi selv gør det til Men det er rigtigt at hvis
jeg er til en siddende koncert, er jeg nok ikke den første der rejser
mig op Men det har mere med pli at gøre, tror jeg )

> Der findes stadig folk som i ramme alvor argumenterer for at
rock-musik er
> skadeligt for sjælen.

Ser du ikke for mange film ) Ok, jeg har en ide om at tecno er
skadeligt - i hvert fald for mig. Det gør mig urolig indeni og jeg
oplever den modsatte virkning end den jeg oplever når jeg hører pop og
rock. Altså den der fantastiske glæde og fede følelse. Ind imellem kan
jeg også få helt tårer i øjnene og føle mig forelsket ) Mon det er
skadeligt )

> Nå nu kommer vi vist efterhånden langt fra det oprindelige emne.

Og?

Hilsen Hanne

Fra : Lise Mølbæk

Dato : 24-04-01 20:21

Hanne <diva1@ofir.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9bu7uk$bt1$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Ivan laver nummeret "calling you". Jeg har brudt min hjerne med hvor den
> kommer fra og hvem der har lavet originalen. Jeg tror den stammer fra en

Filmen er "Bagdad Cafe" så vidt jeg husker en tysk komedieagtig sag med et
fedt plot.....