MS Windows
briani 27239
Win98 starter ikke !
Fra : Henrik Absalon

Dato : 31-01-04 15:03

Hejsa
har på en win98 maskine først afinstalleret office95 og dernæst installeret
office2000, da office2000 var færdig med at blive installeret, skulle
computeren rebootes, og siden har den ikke kunne starte op !

Har prøvet at starte den i fejlsikker tilstand, men uden held.

Er der en måde at få gang i den igen, uden at skulle til at installer win98
igen, er installeret et program på computeren som jeg ingen installations
disk har til

Er der nogle der kan hjælpe ?

Mvh. Henrik

Fra : LarsS

Dato : 31-01-04 17:58

Henrik Absalon skrev:

> [...]
> igen, er installeret et program på computeren som jeg ingen installations

Prøv at restore reg.databasen.
Start i DOS, skriv: Scanreg /restore (eller Scanreg) (& enter)
(hele sti er: C:\Windows\Command\Scanreg)
vælg at restore en reg.database med dato fra FØR installation
af office2000.

/LarS

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-01-04 23:34

Normalt kan man også installere win98 oveni den gamle installation. Så vil
de tidligere installerede programmer også virke. Der kan blive noget med
lidt tilpasning af drivere, men det plejer ikke at give de store problemer.

Kurt