MS Windows
briani 27239
Hjælp, jeg tror min puter er død....
Fra : PsykoFrans

Dato : 31-01-04 13:08

Hej allesammen....

Jeg er på numsen. Rent ud sagt. Jeg har haft problemer med den i et stykke
tid. Jeg har senest installeret win Xp Pro, for 3 gang, men efter en uges
tid dør den igen. Den kører utrolig langsom og bliver langsommere og
langsommere, og til sidst vil den ikke genstarte og nu er jeg så der igen.

Hvad kan det være?

PsykoFrans

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 31-01-04 13:35

PsykoFrans wrote:
> [...]
> efter en uges tid dør den igen. Den kører utrolig langsom og bliver
> langsommere og langsommere, og til sidst vil den ikke genstarte og nu

Virus, spyware, dårlige drivere..... find selv på flere.

Bruger du antivirus?
Kan du finde på at aktiver no-CD-patch eller crack for ikke at betale
for spil? (trojan/virus/orm)
Er dit system opdateret?
Piller du i systemet (regedit eller andet)?
Bruger du beta-drivere?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-01-04 13:38

"PsykoFrans" <jeppe_n@adslhom.dk> wrote:

>Hej allesammen....

Hej

> [...]
>tid dør den igen. Den kører utrolig langsom og bliver langsommere og
>langsommere, og til sidst vil den ikke genstarte og nu er jeg så der igen.

Der er en million muligheder - Dog lyder det ikke som et hardware
problem...

Måske er din harddisk for lille så der ikke bli'r plads til 'side
filen' - Hvor meget ledig plads er der på HD'en ?

Det kan være et-eller-flere programmer der lægge maskinen ned - Hvilke
programmer / spil lægger du ind på maskinen ???

Eller måske får du uønsket besøg fra nettet, dvs trojanske heste eller
vira - Opdatere du via Windows Update umiddelbart efter
re-installation af XP ?? Har de en bredbåndsrouter som beskyttelse ??
Besøger du tvivlsomme websider eller åbner du tvivlsom mail i Outlook
??

<mlr>