MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Åbning af .bin-filer
Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 11:55

Hejsa,

Jeg har et .bin-fil, som jeg ikke rigtig kan åbne. Hvilket program skal jeg
bruge til, at åbne sådan en fætter med?

hilsen
Martin

Fra : Steen

Dato : 30-01-04 12:09

"Martin Kjær" <kjaersnabelapostpunktumtelepunktumdk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har et .bin-fil, som jeg ikke rigtig kan åbne. Hvilket program
> skal jeg bruge til, at åbne sådan en fætter med?

Det er svært at svare på, eftersom du ikke fortæller i hvilken sammenhæng
du skal åbne den. En fil med .bin extension kan være mange ting, som regel
plejer det dog at betyde at det er en binær fil. Denne binære fil kan ligge
i et kodet format, som er tilknyttet et bestemt program, men det kan også
være en simpel ascii-fil, som du kan åbne med f.eks. notepad (eller
wordpad, hvis filen er stor).

Mvh. Steen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-01-04 12:16

"Martin Kjær" <kjaersnabelapostpunktumtelepunktumdk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg har et .bin-fil, som jeg ikke rigtig kan åbne. Hvilket program skal
> [...]
+++++++++++
Hej Martin.
Du kan åbne en *.bin fil med f.eks. isobuster, hvis du omdøber den til *.iso
så kan du brænde den som et image i nero, eller åbne den med winiso.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 30-01-04 12:49

hvis det er et cd image kan du mounte det uden at skulel brænde cd'er med
Deamon tools (genial util) så får du et extra cd-rom drev i din
explorer....hvor i dit bin image er mountet.

Lasse

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-01-04 03:44

Hvis det er et CD-image (som du går ud fra) vil IsoBuster kunne åbne
det uden videre. Ingen omdøbning nødvendig.
Men du har måske en forældet version af Isobuster?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-01-04 10:27

> Hvis det er et CD-image (som du går ud fra) vil IsoBuster kunne åbne
> det uden videre. Ingen omdøbning nødvendig.
> Men du har måske en forældet version af Isobuster?

+++++++++
Hej.
Det er også det jeg skriver, at isobuster kan åbne den. Det med at omdøbe
den til *.iso, det er hvis han skal brænde det som et image i f.eks. nero.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-01-04 13:54

OK. Du har en forældet version af Nero. Brænder fint .bin images.

On Sat, 31 Jan 2004 10:26:45 +0100, "Jørgen Nielsen"

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-02-04 12:08

> OK. Du har en forældet version af Nero. Brænder fint .bin images.

+++++++++++
Hej.
Ja den gør hvis du har en .cue fil til .bin filen, ellers skriver den
uventet filformat.
Det skriver din måske ikke? Kunne da godt lige tænke mig at vide om andre
kan brænde .bin filer uden .cue filen.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-02-04 15:54

Kan man sagtens. Nero vil selv foreslå de rette indstillinger for BIN
filen. Men det er da lidt nemmere med cue filen, så slipper man for
den ekstra dialog.

On Sun, 1 Feb 2004 12:07:43 +0100, "Jørgen Nielsen"

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-02-04 16:29

> Kan man sagtens. Nero vil selv foreslå de rette indstillinger for BIN
> filen. Men det er da lidt nemmere med cue filen, så slipper man for
> den ekstra dialog.

+++++++++
Hej.
Du har så evigt ret . Prøvede lige og åbne nero og brænd image, så kom
frem med at rette filen. Jeg plejer nemlig bare at højreklikke på .bin/.iso
filen og åbn med>nero. Så vil den ikke.

Mvh. Jørgen Nielsen