MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvorfor scandisk hver gang?
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-01-04 11:01

Hej NG.

Hvorfor begynder scandisk og køre hver gang jeg starter pc'en op. Jeg kan
selvfølgelig bare trykke på en tast, for at annullere, men det ville jo være
bedst, hvis den ikke startede op. Jeg har prøvet at lade den køre færdig,
men næste gang er den der igen.Pc'en bliver også lukket rigtig ned hver
gang. Scandisk er også begyndt at være meget lang tid om det, før tog det
ca. ½-1 min. nu tager det ca. ½-1 time. Den finder ikke nogle fejl. Jeg
bruger windows xp home. Nogen der kan fortælle hvordan jeg undgår det ?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 30-01-04 12:27

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ca. ½-1 min. nu tager det ca. ½-1 time. Den finder ikke nogle fejl. Jeg
> bruger windows xp home. Nogen der kan fortælle hvordan jeg undgår det ?

Du skriver scandisk....men mener du ikke chkdsk ?

hvis du kører ntfs, så er det fordi din dist er makeret DIRTY

det kan du tjekke med fsutil, lav en command promt skriv "fsutil help" så
kan du se hvad den kan jeg mener du skal skrive "fsutil dirty query c:"
...... så fortæller den dig om din disk er dirty. hvis den er det skal du
køre en chkdsk hvor den grovtjekker din disk (også for bad clusters) når den
er færdig og den ikke har fundet noget vil den markere disken clean
igen....og dit prob vil være løst.

Lasse

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-01-04 12:40

"Lasse Lundberg" <LasseREMOVETHIS@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> er færdig og den ikke har fundet noget vil den markere disken clean

+++++++++++
Hej Lasse.
Jo, det er jo nok chkdsk jeg mener
Jeg har en harddisk der er delt i 3, C drevet som den vil tjekke hele tiden
er en FAT 32 de 2 andre er NTFS.
Så jeg ved ikke om dit råd virker med FAT 32 ? Eller der er andre
muligheder?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : arc@na

Dato : 30-01-04 21:47

> Jeg har en harddisk der er delt i 3, C drevet som den vil tjekke hele
> tiden er en FAT 32 de 2 andre er NTFS.
> Så jeg ved ikke om dit råd virker med FAT 32 ? Eller der er andre
> muligheder?

Konvertér C-drevet til NTFS. Med mindre du også kører et andet OS (f. eks.
Win98) på din PC, selvfølgelig.

Kør -> cmd (åbner et DOS-vindue) -> convert ? (viser syntaksen)

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-02-04 11:57

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kør -> cmd (åbner et DOS-vindue) -> convert ? (viser syntaksen)
>
> --
> Quidquid latine dictum sit altum viditur
Hej.
Slipper jeg så for den tjekker disken hver gang? Hvad fordele er der ved at
konveter til NTFS?

Mvh. Jørgen Nielsen.