MS Windows
briani 27239
Forsvundne filer
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 30-01-04 10:19

Hej!

Jeg har mistet et par store filer (mellem 400-700 MB) fra en mappe i WinXP.
Jeg sværger ved Harald Blåtands grav, at jeg ikke selv har slettet dem.
Computeren havde en mindre downperiode i går på et kvarters tid, hvor den
lige pludseligt arbejdede sindssygt meget og larmede mere end normalt.
Jeg genstartede derfor, og derefter kunne jeg se, at filerne manglede. Jeg
kunne se, at jeg havde fået mere diskplads.
Har prøvet at køre de gægnse Scandisk og Defrag., men det har ikke hjulpet.
Hvad kan jeg ellers gøre?

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 30-01-04 15:20

Hej Mads
Av
Hvad du kan gøre næste gang du mister filer
1.) Stil dit spørgsmål før du bruger DEFRAG!!!!
Defrag flytter jo rundt på filfragmenter så de kommer til at være en
sammenhængende fil, og nu da du har brugt DEFRAG er der en stor mulighed for
at DEFRAG har flyttet filfragmenterne hen over dine mistede filer i den tro
at du havde slettet dem med vilje, og så kan den jo lige så godt bruge den
ledige plads..

2.) Brug et program som EasyRecovery Professionel. Med dette program kan du
finde filer der er slettet. Prøv det, men du har jo desværre brugt
DEFRAG::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
mvh
Kurt

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 30-01-04 17:13

Defrag ! så er løbet 100% sikkert kørt
dine data er væk for altid !
Lars

Fra : KeNzO

Dato : 30-01-04 19:17

prøv med denne prg: Recover4all-Professional har hjulpet mig nogle gange men
det er nu en fejl 40 det var skyld idet

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-01-04 23:03

complexFJERNES@pc.dk wrote:
> Defrag ! så er løbet 100% sikkert kørt
> dine data er væk for altid !

Og det fortæller du lige min pc og PC
Inspector File Recovery. Jeg gravede
filer frem efter en omgang defrag, men
det var selvføldelig fordi jeg ikke skulle
bruge de filer til noget alligevel.

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-01-04 23:07

Mads Jakobsen wrote:
> Har prøvet at køre de gægnse Scandisk og Defrag., men det
> har ikke hjulpet. Hvad kan jeg ellers gøre?

De andre svar har ret. Scandisk kan gå an, men Defrag er uklogt
når man har mistet filer. Prøv
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Programmet er gratis og jeg har brugt det med held flere gange.

mvh
Henning