MS Windows
briani 27239
Problemer med font/ikon størrelser i XP Ho~
Fra : Soeren

Dato : 29-01-04 21:57

Hi Guys

Jeg har en Inspiron 5150 med 1600*1200 skærm, der har været en ubetinget
fornøjelse på nær et enkelt punkt.

Meget grafik i browsere og ikoner ser primitivt og kantet ud. Jeg fandt ud
af, at hvis jeg slettede driveren til skærmkortet, så initialiserer systemet
korrekt. Den starter op meget meget lille skrift og små ikoner og så er
grafikken perfekt.

Næste gang jeg starter computeren er den gal igen, og jeg skal gentage
proceduren med at slette driveren for at få det ønskede resultat. Skærmen
kører hele tiden 1600*1200, så det synes at være relateret til Font
størrelse og Ikon størrelse alene (At det så også påvirker grafik i browser
må skyldes, at grafikken forsøges skaleret med teksten).

Jeg har derfor prøvet at kigge på opsætningen for Fonte og Ikoner. Den enste
opsætning jeg kender, er i ' Egenskaber for Skærm', hvor man kan vælge
Normal fonststørrelse i 'Udseende' angive om man ønsker at 'Brug store
ikoner'. Selv om jeg har sat disse til normal skrift og små ikoner, består
problemet.

Er der et andet sted, hvor man kan angive størrelse på fonte og ikoner eller
er det noget Dell programmel, der skaber problemet ?

Dell har installeret en masse software af tvivlsom kvalitet. Jeg er blandt
andet sluppet af med Dell Quickset, men det har ikke løst problemet.

På forhånd tak.

MVH Søren