MS Windows
briani 27239
Disable DMA fra regedit???
Fra : Mig

Dato : 29-01-04 16:51

Hejsa.

Jeg har på en Win98 (ikke SE) sat flueben ved DMA under Enhedshånteringen
for cd-rom drevet.
Det resulterer i at den ikke vil boote normalt.Det har kørt tidligere uden
DMA.
Piller jeg så IDE-kabel og strøm kabel fra starter den op normalt.

Hvordan får jeg slået DMA fra igen??? For hvis jeg starter i Fejlsikret
tilstand er der jo ikke adgang til cd-rom drevet.

kan det slås fra i Regedit evt.???

Format C. er ikke på tale umiddelbart,da det ikke er min egen maskine.

På forhånd tak....

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 29-01-04 18:23

Hvilket chipset sidder der på bundkortet? Hvis det er et VIA chipset, kan du
prøve at installere VIA-4in1 driveren igen. Under installationen spørger den
om du vil bruge DMA hvor du siger nej eller fjerner fluebenet. Efter
genstarten kan du så sætte DMA til igen, der hvor du skal bruge det.

Hilsen Jan "Post"

Fra : Mig

Dato : 29-01-04 23:15

har fundet ud af det...www.google.dk