MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvad skete der ?
Fra : Polle

Dato : 29-01-04 15:34

Hej gruppelæsere

Jeg har haft et underligt problem med en kammerats maskine, som jeg ikke
uden videre kan gennemskue. Problemet er for så vidt løst, da al hardware er
udskiftet og maskinen reinstalleret, men jeg leder stadig efter et
fornuftigt svar.

Maskinen som kører Xp pro blev tændt en aften, blot for at checke mail,
hvorefter den blev lukket ned igen. Dette foregik med et Lasat K56 modem.

Da maskinen blev tændt dagen efter, manglede samtlige ikoner på bundlinien i
begge sider. En lommelygte stod og viftede når man forsøgte at starte
Outlook Express og Outlooks kalender startede heller ikke som normalt. Der
var i øvrigt ingen kontakt til modemmet.

Herudover fungere Norton Antivirus 2003 heller ikke - den var ganske enkelt
forsvundet fra harddisken og figurerede heller ikke længere i Norton
Systemworks.

Er der nogen der har et bud på hvad der er sket - han hævder hårdnakket, at
han ikke har gjort andet end ovenstående.

M.v.h.

Christian

Fra : KH

Dato : 29-01-04 17:26

"Polle" <any@wilderness.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har et bud på hvad der er sket - han hævder
hårdnakket, at
> han ikke har gjort andet end ovenstående.

Uden det nærmere kendskab til sagen vil jeg umiddelbart gætte på, at der
er downloaded en skummel virus, som har demonteret dine parader
(antivirus-beskyttelse/elektronisk kondom) samt andre vitale
softwareelementer.
Du skal efter min mening formatere harddisken og foretage en
geninstallation af styresystemet, hvorefter du får dig en opdateret
udgave af NAV. Men denne booter du maskinen og foretager en scanning af
hele molevitten, så du er sikker på, at der ikke ligger rester af virus.
Dette er så min fremgangsmåde, men der er sikkert en, som har en bedre
løsning.
Jeg ønsker dig held og lykke med operationen.

Mvh. KH.

Fra : Leo.E

Dato : 30-01-04 07:13

"Polle" <any@wilderness.com> wrote in message news:<40191a04$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Er der nogen der har et bud på hvad der er sket - han hævder hårdnakket, at
> han ikke har gjort andet end ovenstående.

Kan det nå´s med en systemgendannelse?
Leo