MS Windows
briani 27239
Undgå registrering winxp
Fra : PM

Dato : 29-01-04 06:26

Nu har jeg, for jeg ved ikke hvilken gang, lagt XP på min bærbare.....igen.

Den er IKKE tilsluttet nettet og jeg har tidligere måttet ringe til
Microsoft for registreringsnr.

Jeg mener at have set en metode, hvor jeg efter denne oplukning kan gemme
opsætningen og lægge den ind igen, når dette er påkrævet ( denne gang på
grund af virus og efterfølgende formattering)
Hvad hedder filen ????

Mvh

Preben Müller

Fra : Edmund

Dato : 29-01-04 07:19

PM skrev:

> [...]
> gemme opsætningen og lægge den ind igen, når dette er påkrævet (
> denne gang på grund af virus og efterfølgende formattering)

Er det "Wpa.dbl" du tænker på
C:\Windows\System32
Gendannes i Fejlsikret tilstand

Har du aldirg overvejet Ghost eller Drive Image til backup af XP
--
Mvh Edmund

Fra : PM

Dato : 29-01-04 08:19

Edmund wrote:

> Er det "Wpa.dbl" du tænker på
> C:\Windows\System32
> Gendannes i Fejlsikret tilstand
>
> Har du aldirg overvejet Ghost eller Drive Image til backup af XP

Tak Edmund
Jo jeg har overvejet, og gør noget ved det nu, men jeg er ikke så befaren i
området.
Enfnu engang tak, du har reddet et liv

Preben Müller

Fra : Sp@cey

Dato : 29-01-04 09:21

"PM" <ps98@Zteliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak Edmund
> Jo jeg har overvejet, og gør noget ved det nu, men jeg er ikke så befaren
> [...]

Programmet Tweakxp kan også gøre det.
http://www.totalidea.com/

--
Mvh Sp@cey

---

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-01-04 10:13

Måske spørger jeg dumt. Hvad mener du med 'gendannes i fejlsikret tilstand'?
Gemmer man den 'gamle' wpa.dbl på en diskette og lægger den tilbage efter
nyinstalleringen i fejlsikret tilstand?

v.h.

/jj

Fra : Edmund

Dato : 29-01-04 15:26

Jens Jensen skrev:
> Gemmer man den 'gamle' wpa.dbl på en diskette og lægger
> den tilbage efter nyinstalleringen i fejlsikret tilstand?

Ja, det er det der menes.
Men man skal vel sørge for at hardwaren er den samme, jeg har aldig selv
prøvet.

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-01-04 15:31

Tak for svaret. Hardwaren er HELT den samme - Windows er bare efterhåndet
godt svinet til, så en frisk installation er på sin plads. Og uden modem
eller netkort i den pågældende maskine er det - som en anden tidligere
skrev - irriterende. Ringe til et dansk nummer. Havne i Irland og tale med
en lidt dansktalende italienerinde. For at anvende et produkt der er købt og
betalt
v.h.

Fra : Miss007

Dato : 29-01-04 15:37

> Måske spørger jeg dumt. Hvad mener du med 'gendannes i fejlsikret
tilstand'?
> Gemmer man den 'gamle' wpa.dbl på en diskette og lægger den tilbage efter
> nyinstalleringen i fejlsikret tilstand?

Ingen spg. er dumme.

Jeg har min wpa.dbl på en diskette.
Efter formatering genstarter du i fejlsikret tilstand, omdøber din wpa.dbl
til wpa.bak, og kopierer din wpa.dbl ind fra disketten

Genstart...Og wupti

Det er helt lovligt, så længe man bruger filen på samme maskine.

--
Trine (8500 Grenå)

Mobil: Samsung E700
Teleselskab: TDC

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-01-04 15:41

Tak, Trine

Fra : Sp@cey

Dato : 30-01-04 09:56

> Det er helt lovligt, så længe man bruger filen på samme maskine.

Du kan med statsgaranti ikke bruge den på andre.

--
Mvh Sp@cey

---