MS Windows
briani 27239
Diskette til systemgenoprettelse
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-01-04 22:18

Hvad er det for en diskette der skal bruges til XP's 'automatiserede
systemgenoprettelse'? Mener ikke at have nogen. Er det en man 'laver' selv,
hvor finder jeg det? Og hvorfor kunne den smule ikke ligge på
installationsCD'en?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 28-01-04 23:56

> Hvad er det for en diskette der skal bruges til XP's 'automatiserede
> systemgenoprettelse'?

I forbindelse med brug af menupunktet *systemgenoprettelse* i Windows XP
mener jeg ikke at have hørt eller læst noget om diskette.
I bogen *Windows XP - administrator håndbog* af William R. Stanek står der
på siderne 356 ff ikke noget om disketter i den forbindelse.
Bogen kan sikkert lånes på dit lokale bibliotek.
Hvis man skal reparere manglende eller ødelagte systemfiler - oprette
genoprettelsesdata - skal man i den forbindelse iflg. bogen bruge
sikkerhedskopieringsfaciliteten og dermed jo altså vælge et medie til det.
(side 354 ff). Måske er det lige netop det, du tænker på?

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-01-04 00:35

Start-Alle programmer-Tilbehør-Systemværktøjer-Systemgendannelse.
Vupti - ingen disketter.

Kurt

Fra : Edmund

Dato : 29-01-04 06:27

Preben Riis Sørensen skrev:

> [...]
> systemgenoprettelse'? Mener ikke at have nogen. Er det en man 'laver'
> selv, hvor finder jeg det? Og hvorfor kunne den smule ikke ligge på

For at bruge XP's 'automatiserede systemgenoprettelse skal du jo først
lave en backup af hele dit C-drev med sikkerhedskopiering.Det er i den
forbindelse at disketten bliver lavet.
Altså "Guiden Forberedelse af automatiseret systemgenoprettelse" i
Sikkerhedskopiering
Husk at gemme selve backup filen på et NTFS drev, hvis dit c-drev fylder
mere end 4GB

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 29-01-04 08:47

Edmund skrev:

> For at bruge XP's 'automatiserede systemgenoprettelse skal du jo først
> lave en backup af hele dit C-drev med sikkerhedskopiering.

Vær opmærksom på at C-drevet bliver formateret, når du gendanner via XP
cd, du bliver ikke advaret når du først har sat den automatiserede
systemgenoprettelse(ASR) i gang

Er der nogen der ved om C-drevet bliver slettet hvis man har installeret
XP på D-drevet ??
--
Mvh Edmund

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-01-04 19:01

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev
> Vær opmærksom på at C-drevet bliver formateret, når du gendanner via XP
> cd, du bliver ikke advaret når du først har sat den automatiserede
> systemgenoprettelse(ASR) i gang

Hvis operationen ikke medfører at man bliver kørende ganske som man var det
inden 'nedbruddet' med programmer og det hele, kan jeg ikke rigtig se
formålet?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Edmund

Dato : 29-01-04 19:22

Preben Riis Sørensen skrev:

> "Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev
>
> Hvis operationen ikke medfører at man bliver kørende ganske som man
> var det inden 'nedbruddet' med programmer og det hele, kan jeg ikke
> rigtig se formålet?

Du får jo netop gendannet din Windows som den var da du lavede backupen.
Ændringer du har lavet i windows efter du lavede backupen kommer jo så
ikke med.

Men programmer som Ghost og Drive Image er meget nemmere og hurtigere
til dette.
Disse programmer kan også komprimere backup filen, det kan
sikkerhedskopings-programmet i Windows ikke.

PS: ASR virker ikke i XP home
--
Mvh Edmund

Fra : Hansen

Dato : 29-01-04 08:36

On Wed, 28 Jan 2004 22:17:44 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>installationsCD'en?

Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer >

På forsiden af guiden klikker du på avanceret tilstand. Vælg "'Guiden
forberedelse af automatiseret systemgendannelse" og følg vejledningen
på skærmen. Herved sikkerhedskopieres de filer, som er nødvendige for
at starte systemet op.

Mvh. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-01-04 19:05

"Hansen" <lottes@fjernes.esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forberedelse af automatiseret systemgendannelse" og følg vejledningen
> på skærmen. Herved sikkerhedskopieres de filer, som er nødvendige for

På én diskette? Og når man har 'systemgenoprettet' via den, har man så sin
oprindelige installation intakt? (Jeg efterlyser ganske enkelt en måde til
at reparere styresystemet, uden at der sker noget med opsætning og
programmer iøvrigt). Burde egentlig ske helt automatisk, når man lagde
install.CD'en i, meeen......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Edmund

Dato : 29-01-04 19:37

Preben Riis Sørensen skrev:

> På én diskette?

Nej, disketten indeholder kun informationer om din store backupfil.
At Microsoft så ikke har valgt at lægge disse informationer i selve
backupfilen forstår jeg ikke.

> Og når man har 'systemgenoprettet' via den, har man
> så sin oprindelige installation intakt?

Ja, men det kræver altså at du har lavet backup inden nedbrudet

> (Jeg efterlyser ganske enkelt
> en måde til at reparere styresystemet, uden at der sker noget med
> opsætning og programmer iøvrigt). Burde egentlig ske helt automatisk,
> når man lagde install.CD'en i, meeen......

At reparere en installation og ASR backup er to vidt forskellige ting.

For at reparere en installation du ikke har backup af, skal du boote på
din XP cd og vælge installation.
Du skal ikke vælge punkt 2 (reparation via genoprettelses konsol)
Når du vælger instal, bliver du senere spurgt om du vil reparere
--
Mvh Edmund

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-01-04 01:10

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev
> Du skal ikke vælge punkt 2 (reparation via genoprettelses konsol)
> Når du vælger instal, bliver du senere spurgt om du vil reparere

Var det bare så vel. Om det skyldes fejl(ene) ved jeg ikke, men for at få
lov til at installere, skulle C omformatteres, også hvis jeg valgte
indstallering i D. Og så ville alle programmer jo ryge. Jeg fik repareret i
genoprettelseskonsol, hvor jeg lod den køre chkdsk p/ /r hvor r står for
reparer, og så virker det igen.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen