søges - numre med trommesoloer
Fra : KO

Dato : 21-04-01 00:45

Kender i nogle numre, hvor der er nogle rigtig fede trommesoloer? Det må også gerne være et "nummer" hvor der kun er trommesolo.

Takker
Kim

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 21-04-01 00:53

KO wrote:

> Kender i nogle numre, hvor der er nogle rigtig fede trommesoloer? Det må også gerne være et "nummer" hvor der kun er trommesolo.

"A Brief Case" fra Sagas "In Transit" plade.
Om den er fed, ved jeg nu ikke, og jeg kan ikke lige komme på andre..

Ulrik Magnusson

--
"Somewhere in here I was born and there I died. It was only
a moment for you; you took no notice"

Fra : Hanne

Dato : 21-04-01 22:36

Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> skrev i en

> "A Brief Case" fra Sagas "In Transit" plade.
> Om den er fed, ved jeg nu ikke, og jeg kan ikke lige komme på andre..

Den ER fed!

Hanne

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 21-04-01 06:18

"KO" <kim.olsen@email.dk> skrev i meddelandet ...
> Kender i nogle numre, hvor der er nogle rigtig fede trommesoloer? Det
> må også gerne være et "nummer" hvor der kun er trommesolo.

Hvis du er til lidt 'jazz', skulle du fx prøve at lytte til numret
'Billy Boy' på Miles Davis cd/pladen "Milestones" med "Philly" Joe Jones
bag trommerne, og ellers hele pladen. Kan evt. lånes på biblioteket.

Der findes mange andre eksempler -med "rigtige" trommeslagere som fx:
Roy Haynes, Tony Williams, Elvin Jones, Jimmy Cobb, Art Blakey,
Max Roach, Jack DeJohnnette, Shelly Manne, Louis Hayes, Buddy Rich,
Ed Thigpen, Steve Gadd osv. osv... - alle nævnt -ingen glemt!)

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Rick Madsen

Dato : 21-04-01 07:12

Hvis man oprigtigt værdsætter kraftfuldt og *musikalsk* trommespil,
*skal* man have fat i Led Zeppelin. John Bonham var den ultimative
trommeslager.

Bonhams trommesoli:

'Moby Dick' - live: The Song Remains the Same (Swan Song 2-201)
    studie: Led Zeppelin II (Atlantic 19128)

'Bonzo's Montreux' - Coda (Swan Song 90051)

Indtil John Bonham dukkede op i 1968 med Led Zeppelin, herskede der bred
enighed om, at Creams Ginger Baker var den fineste moderne trommeslager;
og det er klart også ulejligheden værd at lytte til hans spil med Cream,
Airforce og Baker Gurvitz Army. På sine gamle dage har Baker endda taget
tydeligt ved lære af Bonham, og har udgivet nogle skønne trommedrevne
skiver, oftest produceret af Bill Laswell.

Bakers trommesoli:

'Toady' - Airforce II (RSO 2383 039)

'Basil' - Middle Passage (Axiom 260879)

I tilgift skal jeg ikke glemme at anbefale 'Horses and Trees' (Celluloid
CELL 6126), som var Bakers 'come-back'-plade i 1986. Trommeguf!!

hvm

KO efterlyste:

Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Hans Pedersen

Dato : 21-04-01 08:00

On Sat, 21 Apr 2001 01:44:35 +0200, "KO" <kim.olsen@email.dk> wrote:

>Kender i nogle numre, hvor der er nogle rigtig fede trommesoloer? Det må også gerne være et "nummer" hvor der kun er trommesolo.

Simon Philips trommesolo i Jake to the Bone på Toto's Livefield album
er ikke at foragte.

Ellers oplevede jeg Emil de Waal præstere det lækreste i onsdags i
Randi Laubeks band, men det er jo nok ikke tilgængeligt sådan lige.

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 21-04-01 10:14

"KO" wrote...

> Kender i nogle numre, hvor der er nogle rigtig fede trommesoloer? Det må
også
> gerne være et "nummer" hvor der kun er trommesolo.

Jon Hiseman har en glimrende én på Colosseum's "Daughter of Time" (jeg har
den på vinyl, ved ikke om den er tilgængelig på CD). Nummeret hedder "The
Time Machine" og varer godt 8 minutter, og det er stort set ren trommesolo.

Jeg hørte Colosseum engang først i 70'erne, og da gav Hiseman også en stor
solo. Colosseum var i det hele taget fremragende, især ovennævnte album,
hvor Cris Farlowe var sanger. Jeg ved at Hiseman senere lavede et band som
hed Colosseum II, men hvad der senere er blevet af ham ved jeg ikke.

Hilsen Lars

Fra : Martin

Dato : 21-04-01 14:58

Simon Philips styrer generelt for groft. Dog ikke så meget som Jeff!

/Martin

Fra : Hanne

Dato : 21-04-01 22:35

Martin <helbo@webhiker.dk> skrev i en
> Simon Philips styrer generelt for groft. Dog ikke så meget som Jeff!

På "Tribute to Jeff" er der en trommesolo hvor både Steve Gadd, Simon
Philips, Vinnie Colaiuta, Lenny Castro og mange andre er med. Fed CD i
øvrigt!

Hanne

Fra : Hans Pedersen

Dato : 21-04-01 22:36

On Sat, 21 Apr 2001 15:58:16 +0200, "Martin" <helbo@webhiker.dk>
wrote:

>Simon Philips styrer generelt for groft. Dog ikke så meget som Jeff!

Jeg er delvis enig. Simon Philps har tidligere savnet alt det groove,
som Jeff havde (RIP), men jeg synes han har lagt lidt af teknik-blæret
på hylden, til fordel for groove.

Nå ja... Her i vinters var jeg til kocert med Billy Cobham... Not bad!

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : sune vuorela

Dato : 21-04-01 09:37

On Sat, 21 Apr 2001 01:44:35 +0200, "KO" <kim.olsen@email.dk> wrote:

>Kender i nogle numre, hvor der er nogle rigtig fede trommesoloer? Det må også gerne være et "nummer" hvor der kun er trommesolo.

Smashing pumpkins "tribute to johnny" har et par _rigtig_ fede
trommesoloer - hvis man ellers kan lide SP... Nummeret er fra
zero-singlen. Nummeret er et instrumentalnummer med en masse fede ting
fra alle instrumenter

/sune

Fra : osten.dk

Dato : 21-04-01 10:15

Prøv at søge dette nummer Metallica - Lars' Drum solo (live), jeg ved ikke
om den har relationer til noget nummer, jeg fandt den vare sådan her!! og
den er syret og lang

Osten.dk

Fra : Michael Kornum

Dato : 21-04-01 10:38

søg på mike portnoy og drum så får du de vildeste trommesoloer!..

michael

Fra : KO

Dato : 21-04-01 13:42

takker for alle budene

nu har jeg da lidt at bruge mine penge på

Fra : Anders And

Dato : 21-04-01 10:31

Du må have fat i Gasolin Live i Skandinavien. Nummeret er Rabalderstræde.
Søren Berlev bag trommerne.

Kim

Fra : Crazy Dane

Dato : 21-04-01 13:31

Previously, on dk.binaer.musik... Sat, 21 Apr 2001 01:44:35 +0200,
"KO" <kim.olsen@email.dk> wrote:

>Kender i nogle numre, hvor der er nogle rigtig fede trommesoloer? Det må også gerne være et "nummer" hvor der kun er trommesolo.
>
>Takker
>Kim

Det her er godt nok noget helt andet musik.... end det andre
foreslår...

The Corrs - Live In Royal Albert Hall

nummeret "Haste To The Wedding" Part 2 - hvor Caroline Corr på et
trommesæt - spiller op til Mick Fleetwood på et andet trommesæt.

Samt selvfølgelig - på samme CD - nummeret "Toss The Feathers" hvor
begge spiller sammen, på hver sit sæt.

Grazy Dane - at E 55'24' N 11'21'

I still miss my x-wife.... but my aim is getting better...

Fra : Hans Pedersen

Dato : 21-04-01 22:38

On Sat, 21 Apr 2001 14:31:27 +0200, Crazy Dane <JO@CHEFfjern.NET>
wrote:

>Caroline Corr

Damn, jeg synes hun er kedelig! Alt for tom lyd og for lidt variation,
IMHO.

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : Crazy Dane

Dato : 22-04-01 02:46

Previously, ... Sat, 21 Apr 2001 23:37:52 +0200, Hans Pedersen
<nyhedsgrupper@esenet.dk> wrote:

>Damn, jeg synes hun er kedelig! Alt for tom lyd og for lidt variation,
>IMHO.

og den har du lov at have... men kan vi blive enige om at hun har
nogle pæne søstre ?

Fra : Rick Madsen

Dato : 22-04-01 11:06

Crazy Dane wrote:

> Grazy Dane - at E 55'24' N 11'21'

Altså Slagelse centrum...

> I still miss my x-wife.... but my aim is getting better...

Måske du skulle sætte sekunder på dine koordinater, til en start :)

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Crazy Dane

Dato : 22-04-01 14:02

Previously, ... Sun, 22 Apr 2001 12:06:23 +0200, Rick Madsen
<hvm@mail.uni2.dk> wrote:

>Altså Slagelse centrum...

>Måske du skulle sætte sekunder på dine koordinater, til en start :)
>
>hvm

Tro du så det vil blive nemmere at ramme hende?

Fra : Rick Madsen

Dato : 22-04-01 14:56

Crazy Dane wrote:

> Previously, ... Sun, 22 Apr 2001 12:06:23 +0200, Rick Madsen

> Tro du så det vil blive nemmere at ramme hende?

Det burde det blive...i hvertfald indtil du får råd til en "*Extremely*
Smart Bomb".. ;]

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : JR

Dato : 23-04-01 08:48

KO <kim.olsen@email.dk> wrote in message news:9bqhpn$2q1u$1@news.cybercity.dk...
> Kender i nogle numre, hvor der er nogle rigtig fede trommesoloer? Det må også gerne være et "nummer" hvor der kun er
> [...]

Enhver RUSH live CD/LP har mindst 5 min. world class trommesolo

JR

Fra : N/A

Dato : 27-04-01 06:55

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 27-04-01 06:55

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i meddelandet...
<kim.olsen@email.dk> wrote:

> Så skal du nok ha' fat i Charlie Rich; det er jazz, men for pokker han
> ka' røre de stikker....
> John

Du mener vel Buddy Rich på trommer, han har også lavet en trommeskole,
en stor tyk bog, som jeg nok tror, jeg har liggende oppe på mit loft