MS Windows
briani 27239
XP genstarter ved forsøg på nedlukning
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 27-01-04 14:35

Når jeg forsøger at lukke XP, genstarter maskinen automatisk. Jeg har
så været i system for, under avanceret, at slå 'genstart' fra. Det
resulterer i, at jeg får en blå skærm med fejlmelding om, at XP har
fundet en fejl. Men denne fejl bliver bare ikke skrevet i loggen, så
jeg kan ikke se, hvad der sker.
Den skriver 'DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL', og at XP har fundet en
fejl.
Jeg kan så slukke maskinen ved at påvirke tænd-slukknappen.
Maskinen er en Compaq, og XP er en installation oveni Win98. Men det
har virket før!
Carsten Nielsen

Fra : Leony

Dato : 27-01-04 15:14

In news:10752106290.688894744759626@dtext.news.tele.dk,
Carsten Nielsen (slet B3JPP) <cc@B3JPPhornslets.net> typed:

> [...]
> jeg kan ikke se, hvad der sker.
> Den skriver 'DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL', og at XP har fundet en

Hvis du har nogle USB ting tilsluttet computeren, så prøv at tage dem
fra. Virker det så?

Hvis det gør så skal du installere Service Pack 1.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 28-01-04 13:56

Leony <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev:
>In
>ext.news.tele.dk,
>Carsten Nielsen (slet B3JPP)
><cc@B3JPPhornslets.net> typed:

>Hvis du har nogle USB ting
>tilsluttet computeren, så prøv at tage dem
>fra. Virker det så?
>
>Hvis det gør så skal du installere
>Service Pack 1.
>
>--
>mvh Leony.....Se mit
>Playboycasemod:
>http://home.tiscali.dk/~vinci/
>Mit Chieftec røntgen mod + mit nye
>mod "The MetallicAse".

Jeg har ikke USB-ting tilsluttet i øjeblikket.
I bunden af skærmen skriver den, at den stopper ved 000000D1
(0000002B, 00000002, 00000000, F8E6F941) kbdclass.sys
Fejl ved startadresse: F8E6F000.
Men jeg kan ikke finde noget i computeren, der starter ved denne
adresse.
Hvad er det, der styrer kbdclass.sys?
Mvh Carsten Nielsen

Fra : Leony

Dato : 28-01-04 16:28

In news:10752946650.936959499699761@dtext.news.tele.dk,
Carsten Nielsen (slet 2APX4) <cc@2APX4hornslets.net> typed:

> Hvad er det, der styrer kbdclass.sys?

Umiddelbart er det keyboarddriveren.

Hvis man taster "kbdclass.sys" i Google, så er noget af det første der
dukker op denne:
http://www.jsiinc.com/SUBM/tip6100/rh6111.htm
Hvis du har Logitech-tastatur og/eller mus, kunne nye drivere være et
bud.

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 29-01-04 12:23

Leony <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev:
> [...]
Tak for svaret. Jeg tror også nu, at det er keyboard driveren. Jeg
var inde i system under ikke kompatible plug and play enheder og
der var en enhed, der havde en fejl. Den slettede jeg så, og
derefter kunne den godt slukke, men så virkede mit tastatur ikke!
Jeg har så fået tastaturet til at virke igen, men fejlen er der så
igen. Det er et originalt Compaq tastatur, jeg har. Men nu er jeg
på rette vej, tror jeg!
Mvh Carsten

Fra : Leony

Dato : 29-01-04 17:27

In news:10753754880.634177629574712@dtext.news.tele.dk,
Carsten Nielsen <cc@hornslets.net> typed:

> Det er et originalt Compaq tastatur, jeg har. Men nu er jeg
> på rette vej, tror jeg!

Prøv om du kan finde en driver til det.

Hvis du ikke kan, så vend det om og kig på de numre der står i bunden.
De skulle gerne resultere i en driver ved Googlesøgning.

Hvis du ikke kan hitte noget, så post numrene i gruppen, så skal jeg
gerne hjælpe med at lede.

Fra : F.Larsen

Dato : 27-01-04 23:06

"Carsten Nielsen (slet B3JPP)" <cc@B3JPPhornslets.net> wrote in message
> Den skriver 'DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL', og at XP har fundet en
> fejl.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810093

Prøv evt selv at søge på ms support

--