MS Windows
briani 27239
Recovered File Fragments ?
Fra : Michael

Dato : 27-01-04 11:59

Findes der et program, der kan redde disse filer ?
Så vidt jeg har læst mig frem til, har windoze blot renamed alle filerne til
*.chk, men windows 2000 har vel ikke lavet andet ved dem ?!
Hvorfor laver windoze egentlig disse filer ? De fleste af de filer den har
recovered/omdøbt er jo ikke engang windows-filer og har alle ligget i
forskellige mapper rundt omkring på den samme partition.
Det skete i forbindelse med at windows crashede p.g.a. en ntokernel-fejl,
hvilket gjorde jeg var nød til at geninstalle w2k, men på en anden
partition.
Det virker lidt underligt at windows ikke har noget standart-værktøj til
disse filer, men det må helt sikkert være mig der bare ikke kan finde det.

Med venlig hilsen
Michael.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-04 12:22

"Michael" <agentmikie@cFJERNDETTE.dk> skrev :

>Det virker lidt underligt at windows ikke har noget standart-værktøj til
>disse filer, men det må helt sikkert være mig der bare ikke kan finde det.

Det er der ikke i Windows og i praksis kan det være at redde dem,
da en fil ofte er splittet i flere dele og nogle dele mangler.

Men du kan da prøve at kigge på
http://www.ericphelps.com/uncheck/
http://www.diydatarecovery.nl/~tkuurstra/chkmate.htm
--
Knud

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-01-04 12:37

"Michael" <agentmikie@cFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse filer, men det må helt sikkert være mig der bare ikke kan finde det.

Hej.
Jeg prøvede det samme, da jeg var ved at skrive nogle word dokumenter. Jeg
omdøbte *.chk filerne til *.doc, jeg fik redet et af mine dokumenter, de
andre kunne jeg godt åbne men det var flere forskellige dokumenter der var
blande sammen til en stor pærevælling. Du kan prøve at omdåbe dem til de
filnavne som du har mistet, hvis det er nogen du savner, men der er ikke
meget håb.

Mvh. Jørgen Nielsen.