Pussycat
Fra : Ernst

Dato : 20-04-01 23:05

Hej.
Nogen her der kan hjælpe mig med at overbevise min frue om, at gruppen
Pussycat kom frem med deres hit "Missisippi i slutningen af 1960-erne
eller senest først i halvfjerdserne?????
Ville glæde mig om nogen ligger inde med data på de piger.

Ernst

Fra : nikolaj borg

Dato : 20-04-01 23:24

"Ernst" <ernsts@jensen.adsl.dk> wrote in message
> [...]
> eller senest først i halvfjerdserne?????
> Ville glæde mig om nogen ligger inde med data på de piger.

Ikke for at være uhøflig, men prøv at læse vores FAQ/OSS, som blev postet d.
19/4.

/Nikolaj

Fra : Ernst

Dato : 21-04-01 05:59

Har ikke FAQ d.19-4 på min liste

Ernst

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-04-01 11:31

Heller ikke her (WOL)

Men kan den svare på hvornår Pussycat udgav plader - Wow sikke en FAQ!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-04-01 09:49

"Ernst" <ernsts@jensen.adsl.dk> wrote in message
> Har ikke FAQ d.19-4 på min liste

Så får du den her:

Så kører vi igen. Der var lige en flytning der skulle overstås

[snip]

?)Hvor kan jeg læse mere om [band]?
!) På http://www.allmusic.com og http://www.ubl.com som er de to
hovedsteder. UBL
(Ultimate Band List) peger videre til hjemme- og fansider om bandet.
AllMusic er en glimrende og omfattende database med biografier,
diskografier, anmeldelser af pladerne, samt megen anden interessant info.
For danske bands: http://www.bandlist.dk
Andre: http://www.tunes.com

[snip]

/Nikolaj

Fra : QuickMic

Dato : 20-04-01 23:33

Hej Ernst.

Ifølge Guinness British Hit Singles gik Pussycat/Mississippi ind på den
engelske hitliste den 28. August 1976. Højeste placering som nr. 1, og
alt i alt 22 uger på listen.

Håber du har vundet en god middag.......

Mvh
Michael

Ernst <ernsts@jensen.adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AE0B29D.5E5BD060@jensen.adsl.dk...

Fra : kautaq

Dato : 21-04-01 00:06

Ernst wrote:

> Nogen her der kan hjælpe mig med at overbevise min frue om, at gruppen
> Pussycat kom frem med deres hit "Missisippi i slutningen af 1960-erne
> eller senest først i halvfjerdserne?????

Hvis du spurgte mig hvem der kom frem med nummeret og
hvornår, ville jeg uden tøven sige Baccara midten af 70'erne.

Men det er helt forkert, for det er Pussycat og året er 1976.

Se selv:

http://www.q-net.net.au/~methinks/top_spot/1976.htm

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq