MS Windows
briani 27239
Lydproblemer under Home Edition
Fra : Finn

Dato : 26-01-04 10:16

Problem: Lyd modtages ikke
Udstyr: Bærbar med Home Edition: 192 mb RAM
Opkobling: ADSL 256/128, Trådløst

Eksempel:
Startes en talesession i Messenger kan modparten godt høre mig, - lidt
hakkende men ellers ok. Men jeg kan ikke høre modparten.
Alle andre systemlyde fra min egen pc eller afspilning af en CD virker fint.

Har ikke i alle fejlfindings varianter og indstillinger på pc og messenger
uden held.
Kan det evt skyldes få lidt RAM ?

Vil være glad for nogle hints

Fra : Bent Mortensen

Dato : 26-01-04 10:43

"Finn" <Finn@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fint.

> Har ikke i alle fejlfindings varianter og indstillinger på pc og messenger

Trådløs kan skabe probleme prøv den msn messenger 6,1
havde samme problem i går, men med 6.1 kom det til at virke

v/h Bent Mortensen

Fra : Finn

Dato : 26-01-04 11:41

"Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Trådløs kan skabe probleme prøv den msn messenger 6,1
> havde samme problem i går, men med 6.1 kom det til at virke

Sorry ..glemte at sige at det var den version af MSN der anvendes

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-01-04 11:59

> Sorry ..glemte at sige at det var den version af MSN der anvendes

Bruger du router ?
I så fald er det NAT der er synderen - der skal forwardes
nogle porte til din maskine før det funker.
--
Peter J

Fra : Finn

Dato : 26-01-04 12:30

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bruger du router ?
> I så fald er det NAT der er synderen - der skal forwardes
> nogle porte til din maskine før det funker.

AAhhh nu dæmrer der noget, men jeg mener at huske at MSN alternativ bruger
port 80. ?

Fra : KH

Dato : 26-01-04 13:35

> [...]
>
> Bruger du router ?
> I så fald er det NAT der er synderen - der skal forwardes
> nogle porte til din maskine før det funker.

Og så er det, at jeg lige kommer med en sidebemærkning...
Jeg kører Skype også med lydproblemer af samme karater.
Jeg har en router, og formoder nu, at denne kan have skylden i den
dårlige lyd.
Men hvad er det for noget denne NAT? - Og hvordan forwarder man portene?
Er der en udførlig brugsanvisning et sted på nettet?
Jeg forsøger imellemtiden selv af søge på Google...

Mvh. KH.

Fra : Finn

Dato : 26-01-04 14:55

> [...]
> Er der en udførlig brugsanvisning et sted på nettet?
> Jeg forsøger imellemtiden selv af søge på Google...

MEGET forenklet :::
Network Address Translation sørger for at en ip pakkse sendt til din
offentlige ip-adr (bestemt af din udbyder) videresendes til den konkrete pc

din router kan som regel manipuleres ved at skrive eks. 192.168.0.1 eller
10.0.0.1:xxx (xxx er portnummer) Se i din manualer til router eller check
din udbyders site