MS Windows
briani 27239
Tomt skrivebord på XP - Hjælp!
Fra : twinie

Dato : 25-01-04 20:24

Hej,

Nogen af mine venner har fået problemer med deres windowsXP. Desværre sidder
de i Jylland og jeg på Sjælland, så det er 'løsning og check" via telefon.

Problem:
Når pc starter op, ender det med et skrivebord, hvor kun baggrundsbillede
kan ses. Ingen ikoner og ingen startlinie. Opstart i fejlsikret tilstand
giver samme resultat. Det eneste man kan gøre, er at trykke ctrl+alt+del,
hvorefter "Task manager" kommer frem, - kun for at vise, at ingenting kører.

Er der nogen der har forslag til, hvad problemet er ?, - kan det være virus
?

mvh Jette Jørgensen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-01-04 20:54

"twinie" <twinie@FJERNjetvadat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kører.

> Er der nogen der har forslag til, hvad problemet er ?, - kan det være

Prøv at højreklikke på skrivebordet
Vælg egenskaber > skrivebord > tilpas skrivebordet
Her afkrydses så de elementer der skal være på skrivebordet.

Håber at det er det der skal til.

Mvh
Benjamin

Fra : twinie

Dato : 25-01-04 21:15

Hej Benjamin,

> Prøv at højreklikke på skrivebordet
> Vælg egenskaber > skrivebord > tilpas skrivebordet
> Her afkrydses så de elementer der skal være på skrivebordet.

Der sker intet ved højreklik (eller venstreklik...). Den eneste reaktion,
man kan få med tastatur og mus, er ctrl+alt+del (som beskrevet tidligere).
'windows'-taster virker heller ikke.

mvh Jette.

Fra : Coach [4130]

Dato : 25-01-04 21:14

> [...]
kører.

> Er der nogen der har forslag til, hvad problemet er ?, - kan det være

Sjovt... jeg har lige været ude for det samme. Ingenting på
skrivebordet..kun wallpaper.

Problemet var en CD der lå i min CD brænder under opstart af XP.

Problemet forsvandt lige så snart jeg blev klar over at CD'en lå der, og
derefter blev fjernet fra drevet.

Har du samme problem?

mvh
Bri@n

Fra : twinie

Dato : 25-01-04 22:28

Hej Brian,

> Problemet var en CD der lå i min CD brænder under opstart af XP.
>
> Problemet forsvandt lige så snart jeg blev klar over at CD'en lå der, og
> derefter blev fjernet fra drevet.

Har lige fået vennerne til at checke, ingen cd i hverken brænder eller
cd-drev. A-drevet blive også lige checket, her var heller ikke noget der
kunne drille...

mvh Jette.

Fra : ha

Dato : 26-01-04 15:11

twinie wrote:
> Har lige fået vennerne til at checke, ingen cd i hverken brænder eller
> cd-drev. A-drevet blive også lige checket, her var heller ikke noget
> der kunne drille...

Prøv at slukke alle eksterne USB enheder. Min kan gøre det
samme indimellem, - det er min eksterne usb harddisk.

mvh
ha

Fra : twinie

Dato : 26-01-04 21:43

> Prøv at slukke alle eksterne USB enheder. Min kan gøre det
> samme indimellem, - det er min eksterne usb harddisk.

Det gør heller ingen forskel... Denneher gør det hele tiden...

mvh Jette.

Fra : Leo.E

Dato : 27-01-04 06:53

"twinie" <twinie@FJERNjetvadat.dk> wrote in message news:<40157bc5$0$27456$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Det gør heller ingen forskel... Denneher gør det hele tiden...
>
> mvh Jette.

gå ind i jobliste-ctrl+alt+del - processer-afslut explorer-gå så ind
i-programmer-nyt job hvor du skriver-explorer.

Leo