/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
installere win xp?
Fra : gismo


Dato : 25-01-04 13:52

Jeg har Win ME på min computer, jeg vil have Win XP på istedet. Hvordan gør
jeg det lettest. Skal den formateres eller kan jeg udgå det og bare lægge
Win XP på og starte med en startdiskette og så skrive install?

Mvh.

Ester C.



 
 
Mads M (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mads M


Dato : 25-01-04 13:59

On Sun, 25 Jan 2004 13:51:36 +0100, "gismo" <gismo@events.dk> wrote:

>Jeg har Win ME på min computer, jeg vil have Win XP på istedet. Hvordan gør
>jeg det lettest. Skal den formateres eller kan jeg udgå det og bare lægge
>Win XP på og starte med en startdiskette og så skrive install?
>
Du behøver ikke formattere disken først.
Det er nok at lægge XP CD'en i. Så spørger
den dig om den skal opgradere dim ME til XP.

mvh Mads

gismo (25-01-2004)
Kommentar
Fra : gismo


Dato : 25-01-04 14:11


"Mads M" <mads@dont.spam.me> skrev i en meddelelse
news:3bf710pao5s218jtqrmhkhrg9jk2m6ho9r@4ax.com...
> On Sun, 25 Jan 2004 13:51:36 +0100, "gismo" <gismo@events.dk> wrote:
>
> >Jeg har Win ME på min computer, jeg vil have Win XP på istedet. Hvordan
gør
> >jeg det lettest. Skal den formateres eller kan jeg udgå det og bare lægge
> >Win XP på og starte med en startdiskette og så skrive install?
> >
> Du behøver ikke formattere disken først.
> Det er nok at lægge XP CD'en i. Så spørger
> den dig om den skal opgradere dim ME til XP.
>
> mvh Mads
Men det er altså ikke en opgradering jeg har købt, kan jeg så aligevel?

Mvh.

Ester C.



Jens Peter Karlsen (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 25-01-04 18:19

Nej. Iøvrigt er det altid en god ide med en ren installation uanset at
man skulle have en opgraderingsversion. Igennem tiden har der
garanteret samlet sig en masse man ikke længere har brug for.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sun, 25 Jan 2004 14:10:44 +0100, "gismo" <gismo@events.dk> wrote:

>Men det er altså ikke en opgradering jeg har købt, kan jeg så aligevel?


Kurt B. Andersen (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 25-01-04 22:38


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:4gu710t3adtvk0n4k9a1cirmktsmahmu26@4ax.com...
> Nej. Iøvrigt er det altid en god ide med en ren installation uanset at
> man skulle have en opgraderingsversion. Igennem tiden har der
> garanteret samlet sig en masse man ikke længere har brug for.
>
Ikke enig. Da jeg fik min win xp pro (ej opgradering) installerede jeg den
direkte oveni en win me installation, og det gik uden problemer. Den
foreslog selv opgradering m.m.
At jeg så senere valgt at formattere og lave en clean installation er en
helt anden historie

Kurt



egc (25-01-2004)
Kommentar
Fra : egc


Dato : 25-01-04 23:44


"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:40143755$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> news:4gu710t3adtvk0n4k9a1cirmktsmahmu26@4ax.com...
> > Nej. Iøvrigt er det altid en god ide med en ren installation uanset at
> > man skulle have en opgraderingsversion. Igennem tiden har der
> > garanteret samlet sig en masse man ikke længere har brug for.
> >
> Ikke enig. Da jeg fik min win xp pro (ej opgradering) installerede jeg den
> direkte oveni en win me installation, og det gik uden problemer. Den
> foreslog selv opgradering m.m.
> At jeg så senere valgt at formattere og lave en clean installation er en
> helt anden historie
>
> Kurt
>
>
Jeg prøvede uden at formattere den ville lægge Win på D drevet, da jeg
valgte C drevet istedet, kom der en meddel. om at det ikke var godt at lægge
to styresystemer på samme disk, det ville nok ikke fungere, så jeg
anullerede. Formaterede så C drevet, kunne så ikke få startet en
installation af Win XP'en. Hvergang jeg skrev E: install: skrev den
>forkert kommando. Så jeg installerede Win Me igen, det var der ingen
problemer med. Starter med startdisk. ved a> skrev jeg CD-rom drevets
bogstav og når den skiftede til Cd-rom drevet E skrev jeg install: men der
skete ikke noget. Hvad gør jeg forkert. Og hvordan kan det være at jeg
godt kunne install. Win Me med samme kommando uden problemer?

Mvh.

Ester C.



Jens Peter Karlsen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-01-04 04:10

Der findes ingen install.exe på CD'en så derfor får du en fejl når du
forsøger at køre den. WinMe CD'en har derimod en install.exe (kun
Nordiske sprog, ellers hedder den setup.exe).

Som sagt tidligere: ren installation.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sun, 25 Jan 2004 23:44:02 +0100, "egc" <kaninennospam@tdcadsl.dk>
wrote:

>problemer med. Starter med startdisk. ved a> skrev jeg CD-rom drevets
>bogstav og når den skiftede til Cd-rom drevet E skrev jeg install: men der
>skete ikke noget. Hvad gør jeg forkert. Og hvordan kan det være at jeg
>godt kunne install. Win Me med samme kommando uden problemer?


gismo (26-01-2004)
Kommentar
Fra : gismo


Dato : 26-01-04 15:25


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:ts091018gqvpba2d7in4tfgb6be4gnstdv@4ax.com...
> Der findes ingen install.exe på CD'en så derfor får du en fejl når du
> forsøger at køre den. WinMe CD'en har derimod en install.exe (kun
> Nordiske sprog, ellers hedder den setup.exe).
>
> Som sagt tidligere: ren installation.
>
> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
>
Hvis du gider, så skriv lige helt nøjagtig hvad jeg skal skrive af
kommando'er, helt fra start. Jeg formaterer med en startdiskette og hvad
så?

Mvh.

Ester C.



Jens Peter Karlsen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-01-04 22:08

Boot på CD'en så starter installationen automatisk.
Derfra kan du også formatere.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 26 Jan 2004 15:25:27 +0100, "gismo" <kaninennospam@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvis du gider, så skriv lige helt nøjagtig hvad jeg skal skrive af
>kommando'er, helt fra start. Jeg formaterer med en startdiskette og hvad


Jens Peter Karlsen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-01-04 04:02

Der findes versioner der kan begge dele, de er bare ikke til salg til
private, så skal jeg komme med et gæt på hvor du har fået din fra?

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sun, 25 Jan 2004 22:38:23 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

>Ikke enig. Da jeg fik min win xp pro (ej opgradering) installerede jeg den
>direkte oveni en win me installation, og det gik uden problemer. Den
>foreslog selv opgradering m.m.
>


Jesper G. Poulsen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-01-04 11:19

In article <2j0910hjvjpppuck9rkkmneail5lnkmim4@4ax.com>,
jpkarlsen@mvps.org says...

> Der findes versioner der kan begge dele, de er bare ikke til salg til
> private, så skal jeg komme med et gæt på hvor du har fået din fra?

Kurt B. Andersen skriver intet om hvorvidt han er privat eller ej.

Prøv igen...!


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jens Peter Karlsen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-01-04 22:16

På den anden side skriver han heller ikke at "på arbejdet bruger vi en
CD der kan det", hvilket vel var forventeligt hvis han udtalte sig som
andet end privat person. Derimod bruger han "Jeg fik" i modsætning til
"Firmaet fik". Så tror du ikke ved nærmere eftertanke at han udtaler
sig som privat person?

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 26 Jan 2004 11:19:12 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Kurt B. Andersen skriver intet om hvorvidt han er privat eller ej.


Kurt B. Andersen (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 27-01-04 00:56


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:4g0b10de5pg741da0fsli25e018lq9f552@4ax.com...
> På den anden side skriver han heller ikke at "på arbejdet bruger vi en
> CD der kan det", hvilket vel var forventeligt hvis han udtalte sig som
> andet end privat person. Derimod bruger han "Jeg fik" i modsætning til
> "Firmaet fik". Så tror du ikke ved nærmere eftertanke at han udtaler
> sig som privat person?
>
> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
>
Jeg udtaler mig som privat person, men som du antyder er det en pro
corporate version, som jeg bruger, idet jeg tilfældigvis bl.a. arbejder med
edb på mit arbejde, og derfor har pc med licenser fra mit arbejde, som jo
forhåbentlig så kan drage fordel af mine eksperimenter - også i fritiden.
Jeg var ikke klar over, at de andre versioner ikke kunne lave denne
opgradering også.

Kurt



quake (25-01-2004)
Kommentar
Fra : quake


Dato : 25-01-04 14:12


"Mads M" <mads@dont.spam.me> skrev i en meddelelse
news:3bf710pao5s218jtqrmhkhrg9jk2m6ho9r@4ax.com...
> On Sun, 25 Jan 2004 13:51:36 +0100, "gismo" <gismo@events.dk> wrote:
>
> >Jeg har Win ME på min computer, jeg vil have Win XP på istedet. Hvordan
gør
> >jeg det lettest. Skal den formateres eller kan jeg udgå det og bare lægge
> >Win XP på og starte med en startdiskette og så skrive install?
> >
> Du behøver ikke formattere disken først.
> Det er nok at lægge XP CD'en i. Så spørger
> den dig om den skal opgradere dim ME til XP.
>
> mvh Mads


eller også kan du boote fra win xp cden og installere derfra

quake



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408604
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste