MS Windows
briani 27239
Hvad er "svchhost.exe" i C:\WINDOWS\SYSTEM
Fra : Michael-7500

Dato : 25-01-04 12:47

Har fået inficeret filen "svchhost.exe" i C:\WINDOWS\SYSTEM, og den kan ikke
repareres. Hvad bruges den til, og kan jeg undvære den?

Mvh
Michael

Fra : hcma

Dato : 25-01-04 13:03

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> repareres. Hvad bruges den til, og kan jeg undvære den?

Hvis den hedder svchhost er det temmelig sikkert en virus. Hvis den derimod
hedder svchost.exe, er det en du skal have.
se her: http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_s.htm og
scroll ned til den.
m v h
HC

Fra : Michael-7500

Dato : 25-01-04 13:14

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
derimod
> hedder svchost.exe, er det en du skal have.

Den hedder svchhost med to h'er. De omtalte på dit link er med et h. Kan den
så slettes?

Mvh
Michael

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-01-04 18:16

Ja, bare slet den.

Fra : hcma

Dato : 25-01-04 13:09

> [...]
ikke
> repareres. Hvad bruges den til, og kan jeg undvære den?

Jeg har den ikke på min WinXP Home Edition.
Er nok en Backdor:
http://be.trendmicro-europe.com/enterprise/security_info/ve_detail.php?Vname=BKDR_HACKARMY.I
m v h
HC

Fra : Michael-7500

Dato : 25-01-04 13:23

> Jeg har den ikke på min WinXP Home Edition.
> Er nok en Backdor:

http://be.trendmicro-europe.com/enterprise/security_info/ve_detail.php?Vname=BKDR_HACKARMY.I

Norton siger at filen er inficeret med Backdoor.Harcarmy

Michael

Fra : sune vuorela

Dato : 25-01-04 15:08

En der kalder sig "Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev:

>"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
>>
>http://be.trendmicro-europe.com/enterprise/security_info/ve_detail.php?Vname=BKDR_HACKARMY.I
>

>Norton siger at filen er inficeret med Backdoor.Harcarmy

omdøb den til svchhost.virus

Se om maskinen stadig virker

slet filen

--