MS Windows
briani 27239
Hvad gør man, når et ikon for 117. gang ik~
Fra : Britt Malka

Dato : 25-01-04 00:40

Godaften

Jeg har en del programmer, som kun vises ved siden af uret i
meddelelsebakken, når de kører. Meningen er så, at man skal
højreklikke på dem, hvis der er specielle ting, der skal udføres.

Som fx lige nu, hvor jeg gerne skulle have haft fat i Easy-PHP.

For 117. gang er ... nej, det antal kan vist ikke engang gøre det ...
men i hvert fald ENDNU engang virker det ikke!

Har Microsoft stadig ikke fundet en løsning på problemet?

Snart er det det ene programikon, der ikke vises dér, snart er det det
andet. Proceslinjen er ikke indstillet til at skjule inaktive ikoner.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 25-01-04 00:48

> Snart er det det ene programikon, der ikke vises dér, snart er det det
> andet. Proceslinjen er ikke indstillet til at skjule inaktive ikoner.

Jeg forstår ikke helt dit problem - forsvinder ikonerne fra systembakken
eller kan du bare ikke højreklikke på dem? (i øvrigt er det ikke alle
programmer der kræver man skal højreklikke - andre tager imod normalt
venstreklik - ville lige sige det)

> Har Microsoft stadig ikke fundet en løsning på problemet?

Jeg har ikke kunne finde noget omtale af dit problem på google, så jeg
tror vist mere det er et lokalt problem foråsaget af andre programmer,
fremfor en decideret fejl i Windows XP.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Britt Malka

Dato : 25-01-04 12:19

"Trygleren [9000]" <kaiser@mobulu.nospam> skrev:

>Jeg forstår ikke helt dit problem - forsvinder ikonerne fra systembakken
>eller kan du bare ikke højreklikke på dem?

De forsvinder.

>(i øvrigt er det ikke alle
>programmer der kræver man skal højreklikke - andre tager imod normalt
>venstreklik - ville lige sige det)

Ja, men mange af dem, jeg bruger, skal man højreklikke på. Det er
rigtigt, at nogen aktiveres ved venstreklik eller dobbeltklik også.

>Jeg har ikke kunne finde noget omtale af dit problem på google, så jeg
>tror vist mere det er et lokalt problem foråsaget af andre programmer,
>fremfor en decideret fejl i Windows XP.

Det er mange programmer, der er tale om ...

SnagIt (skærmklip)
EasyPHP (Apache-server, MySQL m.m.)
IP Check (tjekker ip-nummer)
Yahoo! Messenger
SpamWeasel (spamfilter-program)
ShortKeys (indtast en genvej og få en hel tekst)

Lige nu er alle disse programmer i min meddelelsesbakke, men ind
imellem forsvinder nogen af dem. Det er ikke de samme hver gang. Måske
er der også andre, der forsvinder, men disse har jeg brug for at kunne
højreklikke på, fordi programmerne ikke kører andre steder end i
meddelelsesbakken.

Fejlen var der ikke, da jeg brugte Windows 2000. Den er først opstået
med Windows XP. De fleste af programmerne er meget nyere end Windows
XP.

Selv om du ikke har fundet noget på Google, så vil jeg alligevel mene,
at det er en Windows XP-fejl.

Fra : Jørgen

Dato : 25-01-04 16:51

Hej Britt

> Fejlen var der ikke, da jeg brugte Windows 2000. Den er først opstået
> med Windows XP. De fleste af programmerne er meget nyere end Windows
> XP.
Selvom programmerne er nyere end XP - så er det jo altså ikke sikkert, at de
er XP compatible.

> Selv om du ikke har fundet noget på Google, så vil jeg alligevel mene,
> at det er en Windows XP-fejl.
Er du sikker på, at der er plads nok i proceslinien?
Prøv at trække den op, så den bliver dobbelt.

Jørgen Jørgensen
(ved direkte svar fjern C5000)

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 25-01-04 18:40

> Fejlen var der ikke, da jeg brugte Windows 2000. Den er først opstået
> med Windows XP. De fleste af programmerne er meget nyere end Windows
> XP.

Brugte du samme programmer (og version) under windows 2000? Ellers har
det stykke information egentlig ikke nogen relevans

> Selv om du ikke har fundet noget på Google, så vil jeg alligevel mene,
> at det er en Windows XP-fejl.

På basis af hvad? Det er ofte dll-klonflikter og lignende mellem
tredjeparts-software der får windowssystemer til at blive ustabile,
fremfor fejl i windows selv. En fejl så markant som din, er jeg sikker
på ville være nævnt et eller andet sted, hvis det var en reel 'bug'.

Fra : Ole Jansen

Dato : 25-01-04 18:44

Britt Malka wrote:
klip
> [...]
> er der også andre, der forsvinder, men disse har jeg brug for at kunne
> højreklikke på, fordi programmerne ikke kører andre steder end i

klip

Hej Britt
Hvis det sker når du lukker Windows op/ genstarter, så oplever jeg det
samme.
Jeg kommer udenom problemet ved at logge af og på igen ( ikke genstart) det
er som om at XP ikke får det
hele med når den skal kører op helt fra bunden,
Det virker for mig, forhåbentligt kan du bruge det

VH Ole

Fra : Kay

Dato : 25-01-04 19:04

Britt Malka wrote to everybody in dk.edb.system.ms-windows :

> Godaften

> Har Microsoft stadig ikke fundet en løsning på problemet?

Næh.. Windows Server 2003 lider også under det.

> Snart er det det ene programikon, der ikke vises dér, snart er det det
> andet. Proceslinjen er ikke indstillet til at skjule inaktive ikoner.

Det er faktisk et kendt problem.. Jeg ved ikke om det er kendt af Microsft,
men resten af verden ved hvad det er. Følgende side har lidt info og
løsningsforslag til problemet.

http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm

Personligt har det bedste trick været at fjerne autologin. På den måde får
systemet bedre tid til at hente ikonerne. Det er mig dog en gåde hvorfor
det er nødvendigt.

Hygge
Kay