MS Windows
briani 27239
Administrator rettigheder
Fra : Henrik Brogaard Joha~

Dato : 25-01-04 00:28

Hej Nyhedsgruppe

Er der nogen der ved hvordan man ændre i administrator rettighederne på en
windows xp.

Jeg har købt en bærbar med præinstalleret windows xp. Denne har jeg så
forsøgt at sætte op til mit kollegiums netværk.

Hvis jeg først sætter adgangen til Internettet gennem proxyserveren op, og
herefter sætter computeren til at logge på domænet for kollegiet kommer den
op med en fejl :

The domain name NYBRO might be a NetBIOS domain name. If this is the case,
verify that the domain name is properly registered with WINS.

If you are certain that the name is not a NetBIOS domain name, then the
following information can help you troubleshoot your DNS configuration.

The following error occurred when DNS was queried for the service location
(SRV) resource record used to locate a domain controller for domain NYBRO:

The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.NYBRO

Common causes of this error include the following:

- The DNS SRV records required to locate a domain controller for the domain
are not registered in DNS. These records are registered with a DNS server
automatically when a domain controller is added to a domain. They are
updated by the domain controller at set intervals. This computer is
configured to use DNS servers with following IP addresses:

192.38.222.3

- One or more of the following zones do not include delegation to its child
zone:

NYBRO
.. (the root zone)

For information about correcting this problem, click Help.

Hvis jeg derimod først sætter computeren op til at logge på domænet, kan
computeren huske brugenavn og adgangskode til at logge på proxyserveren når
jeg er logget på med min brugerkonto til domænet, men ikke når jeg er logget
på som administrator på min bærbare.

Når jeg logger på som administrator på min stationære computer kan jeg godt
sætte computeren til at logge på et domæne, og logge på som administrator på
maskinen, hvor den så husker mit brugernavn og adgangskode til
proxyserveren.

Med venlig hilsen
Henrik

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-01-04 00:41

Henrik Brogaard Johansen wrote :

> [...]
>
> The domain name NYBRO might be a NetBIOS domain name. If this is the
> case, verify that the domain name is properly registered with WINS.

Ville det ikke være oplagt at spørge i en af "vores" interne nyhedsgrupper
om dette? De findes alle på news.k-net.dk

(POP)
--
Jesper Stocholm

Gør Christiania en tjeneste - køb din hash et andet sted.