MS Windows
briani 27239
Cd brænder forsvinder ved genstart
Fra : Ivan

Dato : 23-01-04 19:12

Dav i gruppen

Jeg har lige været ude og forsøge at hjælpe en ven med cd-brænderen. Der er
ikke noget drev når pc startes, det kan findes ved at gå i enhedshåndtering
findes den ved at søge efter ny hardware, så er den der og virker fint. Når
der så er brændt det der skal og pc slukkes er den væk næste gang der
tændes. Hvad er der galt med skidtet??

OS: Win Xp Pro
Brænder: Sony et eller andet
Mobo: Soltek et eller andet
PSU: Cogogn 300 W

For de lokalkendte er pc købt hos Klingenberg data for 1½ år siden sådan ca.

Hi
Ivan

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-01-04 21:10

Nogle motherboards har den fejl, at de ved genstart taber et cd-rom
(cd-brænder) -drev. Ved en almindelig lukning og start er der ingen
problemer. Om du kan bruge det til noget, ved jeg naturligvis ikke

v.h.

Fra : Ivan

Dato : 24-01-04 10:59

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle motherboards har den fejl, at de ved genstart taber et cd-rom
> (cd-brænder) -drev. Ved en almindelig lukning og start er der ingen
> problemer. Om du kan bruge det til noget, ved jeg naturligvis ikke

Nej det kan jeg desværre ikke. Selv ved en normal lukning forsvinder
brænder.

Fra : Dieter Lauff

Dato : 25-01-04 12:38

> [...]
Når
> der så er brændt det der skal og pc slukkes er den væk næste gang der

Er PNP slået til i bios?
Genkendes brænderen i bios?
mvh
Dieter

Fra : Ivan

Dato : 25-01-04 12:48

> Er PNP slået til i bios?
> Genkendes brænderen i bios?
> mvh
> Dieter

Når der gå ind i bios står den der, den kommer også med når der bootes kan
læses under opstart. Der er bare ikke nogen cd-brænder når xp er læst ind.
Den kan så findes i Enhedshåndertering, der søges efter PnP og så virker
brænder ingen, indtil der bliver genstartet eller slukket.