MS Windows
briani 27239
Laaaangsom OE ved opstart
Fra : anders

Dato : 23-01-04 15:54

Hej

Bruger OE 6.0
Windows XP - med alle vigtige updates.
AMD 2600+
1 GB DDR
MSI K7N2 DELTA L bundkort
ADSL - 256/???

Min pc er stort set tom for programmer, da jeg formaterede HD for to dage
siden.
Hvorfor er det at jeg ikke kan starte OE (eller explore for den sags skyld)
lige efter min pc er startet op? Alle andre programmer kan jeg starte lige
med det samme, bare ikke de to. Der går ca. 30 sek. før end de programmer
gider reagere på noget som helst.

mvh
anders

Fra : Fynbo

Dato : 23-01-04 21:01

"anders" <tox@xot.denmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> med det samme, bare ikke de to. Der går ca. 30 sek. før end de programmer

Antivirus måske...

Fynbo

Fra : anders

Dato : 23-01-04 23:09

"Fynbo" wrote

> Antivirus måske...

Nope...har afinstalleret det og der går stadig 100 år og en fredag for OE at
åbne.

mvh
anders

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-01-04 23:13

anders skrev:

> Hvorfor er det at jeg ikke kan starte OE (eller explore for den
> sags skyld)

Snakker du om Internet Explorer, eller snakker du om Explorer, som
er Stifinder?

Krydspostet til: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express og
dk.edb.system.ms-windows.

Madsen.

Fra : anders

Dato : 24-01-04 09:50

"Thomas Madsen" wrote

> Snakker du om Internet Explorer, eller snakker du om Explorer, som
> er Stifinder?
>
> Krydspostet til: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express og
> dk.edb.system.ms-windows.

Ja, jeg snakker om Internet Explorer. Har overvejet om det kan lade sig gøre
at afindstallere de to programmer og genindstalere dem.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-01-04 14:40

anders skrev:

> Ja, jeg snakker om Internet Explorer.

Ok. Hvis det kun var Outlook Express, så ville jeg have spurgt om
den logger på Messenger under opstarten. Det kan nemlig godt sløve
dens opstart en hel del.

> Har overvejet om det kan lade sig gøre at afindstallere de to
> programmer og genindstalere dem.

Det kan det, men om det hjælper, ved jeg ikke.
<http://support.microsoft.com/?kbid=318378>.

Krydspostet til: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
og dk.edb.system.ms-windows.
FUT til: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-01-04 20:30

anders skrev:

> [...]
> starte lige med det samme, bare ikke de to. Der går ca. 30 sek. før
> end de programmer gider reagere på noget som helst.

Der kan være mange årsager til problemet.

Min maskine gør det samme, hvis jeg anvender det indbyggede netkort på
motherboardet (så det gør jeg ikke). Problemet er at netkortet simuleres i
software (chipset-driveren) og først bliver indlæst når der er behov for
det, det tager lidt tid førend softwaren er indlæst og initialiseret.

Problemet kan også være relateret til Direct-X, prøv at hente seneste ver-
sion fra MS og installer den. Det kan også være din grafikkort-driver som af
en eller anden årsag blander sig.